JaW

Specialized Diverge E5 Comp (2019): kawa z mlekiem

Rekomendowane odpowiedzi

Kubackjeee

@JaW i jak odczucia na nowych kapciach?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@Kubackjeee - gorąco...!! :)

Ostatnie dwa dni i dzisiaj tylko lajtowe jazdy. Bo upał oraz zbieram siły na piątek - niedzielę, bo ma być nawet +34, a mnie czeka 400km. Jednak pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, czuję, że rower lżej się toczy i bez wysiłku utrzymuję wyższe prędkości, niz w zeszłym tygodniu na fabrycznych. Mam taki kawałek 7km przejechany niedawno z zapisem danych, postaram się go przejechać za kilka dni i będzie dobre porównanie. 

Koła nabite na 7 bar, więc nieco wyraźniej czuje się nierówności i wibracje na asfalcie. Inaczej też szumią :)

Ale jest też minus - fabryczne miały taki fajny, biały, odblaskowy pasek dookoła... szkoda mi go :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cris92

7 bar to nie ciut za dużo? Znaczy w sumie nie wiem ile ważysz, ale wydaje się sporo. Zwłaszcza na 28c.

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Ważę 83 - 84 kg. Na oponach jest napisane Max 8 bar. Dałem więc troszkę mniej, nie patrząc na  tabelki czy wykresy. Jakie ciśnienie powinienem nabić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cris92

Trochę eksperymentowałem z ciśnieniem w oponach i póki co najlepiej mi się sprawdza metoda GCN. Gość na filmiku podaje, że przy wadze 73kg daje 60psi na przód i 65psi na tył w oponie 28c. Każdy kilogram w górę, lub w dół to +1 lub -1psi. Czyli przy wadze 83kg i oponie 28c 70psi przód i 75psi tył. 1psi to 0.07bara więc wychodzi, że możesz spróbować dać 4.9bar przód i 5.25bar tył. Mnie się przy oponie 25c ich przelicznik sprawdza i ważąc około 79kg daje 6.0 bar przód i 6.4bar tył. Możesz próbować, chociaż nie mówię, że będzie git.

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Dałem 6.5 bara na przód i tył. Jest bardzo gorąco, temperatury przy asfalcie dochodzą do +50, asfalt będzie miękki i przyczepny (aż za bardzo). 

Odkryłem też, a może tylko mi się tak wydaje, że pod wpływem temperatury gęsty smar do łańcucha na mokre warunki zrobił się rzadki, jak ten na warunki suche. :) Możliwe to jest? 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW
W dniu 12.06.2019 o 18:31, Kubackjeee napisał:

@JaW i jak odczucia na nowych kapciach?? 

Dziś jazda porównawcza po identycznym odcinku, jaki niedawno przejechałem na fabrycznych oponach. Starałem się nie szaleć, nie jechać "w trupa", ale utrzymywać dobre tempo przez cały odcinek. To względnie prosta i płaska trasa, i zawsze jedzie się tam pod wiatr :)

Najpierw screen z 31-go maja, po nim dzisiejszy. Jak widać zmiana opon i dętek przekłada się na wyraźny wzrost średniej, co zresztą czuje się podczas jazdy. 

 

20190618_200344.jpg 20190618_200317.jpg

Edytowane przez JaW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.