SebaR

Hamulce tarczowe hybrydowe linka i olej

Rekomendowane odpowiedzi

SebaR

Cześć!

Chciałbym przerobić swój rower crossowy na pseudo gravela z barankiem. W obecnej konfiguracji posiadam podstawowe hamulce hydrauliczne Tektro HDC 300 i chciałbym je w jakiś sposób pożenić z klamkomanetkami szosowymi Claris R2000 (napęd 8 biegowy). Clarisy oczywiście działają na linkach, ale może ktoś z was ma jakieś doświadczenia z taką przeróbką linkowo-hydrauliczną? Może jest na rynku jakiś produkt, który można do tego wykorzystać?

Wiem, że istnieją gotowe rozwiązania takie jak Sram Apex czy Shimano 105, ale są one dla mnie zbyt drogie i chciałbym wykorzystać maksymalnie to co mam (hamulce i napęd).

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i rady!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Chyba się nie da zrobić z czegoś takiego. W każdym razie nie widziałem czegoś takiego do tej pory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IOO

Hamulce tarczowe TRP HY/RD

To powino być to. 

  • Lubię to! 2
  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SebaR

Dzięki za sugestie! Nie byłem świadomy, że coś takiego istnieje.

Pare dni temu widziałem ciekawy system w rowerze szosowym Giant (GIANT Conduct SL Disc), gdzie linki prowadzone były do specjalnego elementu z rezerwuarem olejowym przykręconym do mostka. Z niego, odchodziły już przewody hydrauliczne - rozwiązanie trochę jak w samochodzie, ale wyglądało całkiem zgrabnie. Tutaj jest filmik dla ciekawych:

https://www.youtube.com/watch?v=Et21Eb-99qc

Wracam do rowerów po dłuższej przerwie i nadrabiam zaległości ;-). Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, będę wdzięczny, choć już widzę, że moja zachcianka będzie kosztowna i skończy się na zamianie zacisków na mechaniczne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Tak, talki hamulec będzie droższy niż mechaniczny i porównywalny z pełnym hydraulicznym. Patent ciekawy ale ja już lepiej albo trp spyre C albo już SLX 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Puncu

Hope V-Twin ;)

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SebaR

Dzięki Puncu, właśnie o coś takiego mi chodziło - niestety zestaw kosztuje więcej niż mój obecny rower jest wart haha ;-) 3:0 dla mechanicznych hamulców w takim razie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Pojęcia nie miałem,że istnieją takie hybrydy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

A no są, ale moim zdaniem tylko takie rozwiązanie dobre przy szosach na tarczowych. 

 

Ja ostatnio oświeciłem swoją głupotę że były/są amortyzatory sprężynowe z asystą powietrzną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Człowiek uczy się całe życie jak to mówią...;-) Dlatego forum się przydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Semper

Mam ten wynalazek w swoim rowerze. Póki co działa bez problemów. Mam jednak pytanie, tak bardziej z ciekawości, ale może przyda się na przyszłość gdybym chciał wymienić na pełną hydraulikę. Jaki może być mniej więcej koszt wymiany? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Semper

Taniej wyszłoby RS405 - poziom Tiagry. Rozumiem, że kupno samych klamkomanetek nic nie da, bo nie są kompatybilne z zaciskami od Gianta? Musi być komplet?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SebaR

@Semper 

Klamkomanetki działać pewnie jakoś będą, ale pewnie nie idalnie bo tłoki projektowane były pod kątem ciągniętej wewnątrz linki. Poza tym trzeba będzie wymienić okablowanie na nowe - oliwki, mocowanie do zacisku, itp. Wydaje mi się, że lepiej wyjdziesz, jak sprzedaż swój zestaw Gianta (ze względu na małą popularność może być troche wart, ale z drugiej strony będzie na niego ograniczony rynek) i osobno same klamkomanetki i kupisz komplet hydrauliki np. Tiagry tak jak radził kolega. 

Ja osobiście zaniechałem przeróbek i zamówiłem hamulce mechaniczne TRP Spire C. Ścigać się nie będe na tym rowerze, więc myśle że w zupełności wystarczą.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Semper

SebaR

Dzięki za odpowiedź. Ze względu na dobre doświadczenia z hydraulikami z poprzedniego roweru, skłaniałbym się do zmiany na właśnie hydro Tiagry, ale z drugiej strony jeśli koszt ma być zbyt wysoki to zostanę przy obecnym wynalazku, ewentualnie tak jak piszesz zostaje przejście na hamulce mechaniczne. W każdym razie nie jest to palący problem, na razie jeżdżę na tym co mam :) A temat będę obserwował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Jak chodzi o wymianę hamulców w klamko-manetkach to jest od razu związane ze prawdopodobną zmianą napędu, chyba że się ma od 9 lub 10 rzędów w górę, bo jak się nie mylę, dopiero są klamko-manetki pod hydrauliczne hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Semper

Kruk mam napęd 10 rzędowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Semper

1300 minus to ile wziąłbym za Conducta i obecne klamkomanetki Tiagry. Koszt może będzie akceptowalny. I poważnie zastanowię się nad zmianą w przyszłym roku.

Swoją szosą w porównaniu do mechanicznych trochę bułowate te klamkomanetki hydrauliczne Tiagry ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Mi też się nie podobają tiagrowe, wolałbym 105 ale ona jest już 11 rzędowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.