Piotr Apostoł

[Propozycje] Gravel do około 3000 - 4999 zł.

Rekomendowane odpowiedzi

Piotr Apostoł

Cześć wszystkim

 

Nazywam się Piotr i mam prośbę do osób, które mają doświadczenie w jezdzie gravelem. Poszukuję roweru, który będzie w 80% pokonywał szosę/ścieżki rowerowe a w 20 % ścieżki leśne na raczej płaskim terenie. Bardzo istotny jest fakt, że moja aktualna waga to 120 kg przy wzroście 179 cm.  Obecnie jeżdżę trasy na dystansie do 80-100 km i cenie sobie komfortowe pokonywanie tej odległości. Zależy mi na jakiś konkretnych propozycjach zakupowych bazując na waszym doświadczeniu. (moje doświadczenie to 7 miesięcy) Dodam jeszcze ,że dużo zasuwam na młynku żeby kolan nie obciążać.

 

 

Dziękuję i pozdrawiam 

Edytowane przez Piotr Apostoł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Może giant anyroad?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr Apostoł

Wydaje mi się spoko https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-3 o tym myślisz? Bardziej chodzi mi o to, żebym nie zajechał przy swojej wadze takiego roweru. Czytałem, że muszę szczególną uwagę zwrócić na koła. Wole kupić tak, żeby wszystko spoko działało i nie jezdzić co chwilę do serwisu i wymieniać poszczególne podzespoły, które np. nie wytrzymały mojej wagi. Mogę powiedzieć, że nogi mam jak koń ponieważ długo ćwiczyłem na siłowni (szczególnie dolne partie). Mogę wydać nawet delikatnie więcej, żeby zaraz nie kupować nowych części. Problem w tym, że nie wiem gdzie jest ta granica jakości w częściach (niby jest półka niska, średnia i wysoka), ale gdzie moją wagę uplasować w tej drabince jakości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Tak chodzi mi o ten rower. Jednak poszukał bym modelu z tamtego roku, bo będzie w lepszej cenie. Podstawowa wersja tą co podałeś ma dość słaby osprzęt. Ale rama na pewno nadaje się na późniejsze rasowanie. Co do wytrzymałość to niestety nie podpowiem, ale jest to uniwersalny rower, więc i wytrzymałość powinna być duża. Mój znajomy ma wersję karbonowa z 2015 i bardzo chwali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yan

Rozglądam się za rowerem do jazdy turystycznej i rekreacyjnej. Nie przewiduje ścigać się na rowerze i bliżej mi do wyjazdów kilku dniowych. Szukam roweru z barankiem, aktualnie jeżdżę na jednym blacie z przodu i nie chciał bym tego zmieniać. Rozglądałem się za hamulcami tarczowymi, hydraulicznymi. Minimum to 10 biegów z tyłu i najlepiej jedne z przodu a na pewno nie trzy. Teren mieszany, lubię wjechać do lasu ale bez szaleństw. Z pośród oferty dostępnej na polskim rynku wyszukałem dwa rowery które odpowiadają mi przynajmniej w 95%.

Cube cross race pro oraz Merida cyclo cross 600 oba modele można spotkać w przecenach do 5400 pln.

Szukam modeli z 2017 bo niedługo zaczną się przeceny. Teraz ciężko trafić na przeceny z zeszłego roku a jak jest to rozmiar 59 albo 50 więc szkoda czasu na wspomnienia.

Wielka prośba do was Szajbajki. Co sądzicie o moich faworytach i czy macie inne modele warte polecenia. W innych markach możliwe że jest coś czego nie widziałem więc jak wrzucicie linki z propozycją to wpiszcie dlaczego to dobry wybór.

Jak będzie dużo pytań odnośnie moich faworytów to wpiszę dokładnie dlaczego wybrałem właśnie te modele. Jako że mam umysł ścisły bardzo dużą role odegrała tabelka w arkuszu kalkulacyjnym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Puncu

Dwa blaty z przodu to jednak różnorodność przełożeń. Duży blat do jazdy a mały na podjazdy, leśne czy asfaltowe. Kaseta 11-42 może mieć dość duży przeskok i może Ci brakować odpowiedniego biegu.

Sam zastanawiałem się na co przerobić 3x10 i po przemyśleniach i debatach wybrałem 2x10. Duży blat do "ogólnej" jazdy i mały młyneczek na podjazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yan

Przyglądnąłem się dokładnie różnicą w przełożeniach pomiędzy jednym a dwoma blatami z przodu. Zakładając że jeżdżę na kadencji 100 i w okolicach 30, 35 km/h. W przypadku dwóch blatów nie powinno się robić przekosów w momencie utrzymywania stałej prędkości więc odpadają trzy skrajne biegi. Na małym blacie 36T przy stałych 100 obr/min korby miał bym prędkość od 14 do 34 i wykluczył bym to co najlepsze w kasecie czyli biegi 13, 12, 11. Z kolei na dużym blacie 46T miał bym prędkości od 27 do 54 a koniec blatu zaczyna się od prędkości 42. Im dłużej patrze na obliczenia tym bardziej utwierdzam się w poglądzie że 1x11 w zupełności wystarczy. W kluczowej sekcji kasety gdzie osiągam 30-35 km/h nie ma czy mam 1 czy 2 blaty bo różnice procentowe w tylnych koronkach oscylują pomiędzy 11 a 13. W przypadku 40T zakres mam od 13 do 47 km/h. Na podjeździe 42 zęby z tyłu się lepiej sprawdzą a max w granicach 47km/h mi wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yan

NS aktualnie jest dostępny za 6500 więc przy przecenach może będzie kosztował 5500... Wrzucę go do listy i zobaczę jak się klasyfikuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yan

Dodałem NS Rag+ i wskoczył na pierwsze miejsce jeżeli chodzi o klasyfikację techniczną. Niestety porównanie jakości do ceny trochę spadł a ogólnie jest poza przewidzianym budżetem. Niestety nie udało mi się znaleźć czegoś ciekawszego od Meridy i Cuba. Cube wygrywa jakością wykonania (rama, osie, prowadzenie linek, flat mount) a z kolei Merida napędem 1x11 i jestem w kropce bo nie wiem na co się zdecydować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robbi17

Witam,

Przymierzam się do zakupu roweru typu gravel lub przełaj w budżecie 4-4,5 k zł.

Głownie chce jeździć 50% asfalt a resztę to drogi polne i leśne oraz szuter. W przyszłości chciał bym takim rowerem dojeżdżać do pracy. Obecnie interesują mnie dwa rowery:

https://www.goride.pl/rowery/accent-furious-2017

https://www.merida-bikes.com/de_de/bikes/road-fitness/cx/2017/cyclo-cross-500-7723.html

Prosił bym o opinie na temat napędy 1x11 SRAM czy ilość przełożeń wystarcz. Może ktoś ma taki rower i podzieli się doświadczeniem.

Może ktoś ma jakaś inna ciekawą opcje.

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez robbi17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skraburski

Sprawdź dostępność, furiousa 2017 już nigdzie nie dostaniesz a z merida tez już jest słabo z dostępnością

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robbi17

Sprawdziłem dostępność i tak się składa ze w interesującym mnie rozmiarze ramy są dostępne te rowery, tylko kwestia czy gravel czy przełaj? Jeżeli chodzi o konfiguracje bardziej mi się podoba ta z Meridy: napęd 2x11, tańszy serwis. Nie mam doświadczenia z napędem SRAM. Rower ma służyć do lekkiej jazdy sportowej i turystyczno-rekracyjnej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Gravel od przełaja różni się nieco bardziej obniżoną osią suportu. W praktyce jest to drobna zmiana -- mówimy o różnicy 1 cm albo i mniej. Kokpit można łatwo dopasować przez zmianę ustawienia i długości mostka.

Dopóki się nie ścigasz, 1x11 w zupełności wystarczy. Jego wadą jest brak zagęszczenia biegów, a to ma znaczenie dopiero wtedy, gdy chcesz bardzo dokładnie trzymać kadencję -- przy dużym i długotrwałym wysiłku.

Upewnij się, czy w zestawie Accent dostajesz widelec ze sztywną osią. To ma znaczenie przy hamulcach tarczowych i dlatego niedawno wybrałem Giant TCX SLR 2. Wielu producentów to ogarnęło i ich modele na rok 2018 mają już sztywne osie, a i cenowo bywa nieźle. Z rocznika 2017 obejrzyj jeszcze Cube Cross Race.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nctrns

Na zdjęciach wygląda jakby accent miał obie osie sztywne. W Meridzie tylko przód (wiem bo ją mam :P)

Tapatalk'd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Napęd 1 x11 przy tym prezentowanym rowerze Accenta ma kilka zalet odnośnie jazdy w terenie, ale i jedno ograniczenie. Mianowice rower na asfalcie już będzie znacznie odstawać prędkością od typowej szosy bo blat ma tylko 42 zęby.  Dlatego sam bym się na taki napęd nie zdecydował jeśli miałby to być rower na każdy teren. Jeśli natomiast to rower którym mamy jeździć głównie w terenie to jest to świetne rozwiązanie! :) 

 

Sam jeżdzę na Accencie CX One którego każdemu polecam, ale w tym przypadku dysponując takim budżetem brałbym zdecydowanie Meridę.

To wspaniały przełajowy ścigant, widziałem na żywo co potrafi ta maszyna. Coś niesamowitego, detale są lepiej wykonane niż u Accenta i jest też dużo niższa waga. No i z przodu dwa blaty, największy 46 zębów to i na szosie ładnie pojedzie gdy zmienimy opony na bardziej asfaltowo/szutrowe. :)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yan

Accent nie ma sztywnych osi. Hamulce to duży znak zapytania. Brał bym Metodę. Zobacz Cube cross race.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Romek

Szykuje się do kupna nowej maszyny. Korzystając z wyprzedaży chcę go nabyć w miarę szybko :D

Rower głównie wykorzystuję na dojazdy do pracy i wycieczki w lekki teren więc pomyślałem o przełajówce albo grawelu.

mój budżet nie może przekroczyć 5000 zł

po pierwszych oględzinach znalazłem dwa modele:

http://pbrowery.pl/anyroad-1-p-1673.html

https://www.dobrerowery.pl/trek-crossrip-1-2017?from=listing

jak byłe oglądać Gianta dziś w sklepie to okazało się że nie mają za bardzo rozmiaru dla mnie i pan zaproponował anyroad 1 gr 2018 w cenie 4900. tylko zastanawia mnie bo nigdzie nie znalazłem zdjęcia czy te hamulce hydrauliczne mają też 2 klamki hamulców?

A może polecilibyście coś innego jeszcze?

Mam 192 cm wzrostu, noga: 90 cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Nie nie mają podwójnych klamek. W hydro jest to możliwe? Tutaj jest ten rowerek przedstawiony. A co do innych propozycji to ridley x-bow. A może jakiś guerciotti (mam i jestem bardzo zadowolony :D)

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GrochowaMTB

Można by mieć podwójną klamkę i hydraulike w przypadku hamulców hybrydowych. TRP chyba teraz takie ma. Cała hydraulika mieści się w zacisku i ciągniona jest tradycyjną linką. Hamulce robią się popularne. Obecnie Fuji je zamontował w Jari 1.3 w ofercie na 2018 rok. (ale nie ma podwójnych klamek - te pewnie można by sobie dołożyć ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sender

Ujeżdżam Cuba cross race, początkowo celowałem w meridę cyclocross 500 ale nie było żadnego egzemplarza, żeby się przymierzyć i pomacać. Pierwsza widoczna na oko różnica to Cube nie ma klamek hamulców w górnym chwycie.  Widzę, że ceny Cuba spadły, w sierpniu wyrwałem go za 4,5 tyś. po rabacie. Ogólnie bardzo przyjemny sprzęt:D Przy moim wzroście 185cm i przekroku kulam się na ramie w rozmiarze 56.

Jeżeli to ma dla Ciebie jakieś znaczenie to obie osie są sztywne.

 

IMG_20170827_130645_1.jpg

Edytowane przez sender

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yayus

Szukam roweru na, którym w 80% poruszał się po asfalcie, dlatego szukam czegoś w kierunku szosy. Jednak chciałbym rower bez agresywnej geomettri a raczej, stawiam na wygodę podczas jazdy, z tego samego faktu myślę, że koła powinny być szersze niż w typowej asfaltówce. Proszę o porady co do wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha
48 minut temu, yayus napisał:

Szukam roweru na, którym w 80% poruszał się po asfalcie, dlatego szukam czegoś w kierunku szosy

 

48 minut temu, yayus napisał:

myślę, że koła powinny być szersze niż w typowej asfaltówce

W takim razienie szukasz szosy tylko roweru typu Gravel. Szosa to raczej na 100% asfalt 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha

Przełaj na szosę będzie mniej wygodny niż gravel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się