karolziemba

Problem ze sztycą KindShock Eten R

Rekomendowane odpowiedzi

karolziemba

Witam, od niedawna jestem posiadaczem sztycy KindShock Eten R 125mm (model 2018), mam z nią mały problem ponieważ nie chce się wysuwać do końca (nawet w warunkach domowych przy plusowej temperaturze). Wszystko jest wyczyszczone, linka jest odpowiedniej długości i jest napięta na tyle żeby bezproblemowo ciągnąć za ten mały "haczyk", nie mogę jej napiąć bardziej ani skrócić, bo sztyca będzie się sama wysuwała podczas jazdy. Manetka też jest czysta i sprawna.

Gdy sztyca była nowa wysuwała się bardzo szybko z takim przyjemnym stukiem na końcu, teraz wysuwa się zauważalnie wolniej i prawie nigdy nie wychodzi do końca (aby wyszła do końca trzeba ją ręcznie wyciągnąć do góry). Jest to dosyć uciążliwe, bo mam prawie 2 metry wzrostu i muszę zbytnio wysuwać całą sztycę do góry, bo nie wykorzystuję całego skoku. 

Mam gwarancję na tą sztycę w 7ANNA, odsyłać ją czy można coś jeszcze poradzić samemu? Dodam, że nie jestem zbyt ogarnięty we wszelakich naprawach i rozkręcanie tej sztycy trochę mnie przeraża 😯

Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelaką pomoc 🙂

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Na początku spróbował bym do niej dobić powietrza
Zaworek powinien być pod siodelkiem
Zdejmujesz siodełko razem z jażemkiem
W sztycy jest zaworek, pompką do amortyzatora nabijasz do 250 psi i wtedy sprawdzisz czy to było to
Generalnie wszytkie sztyce są zbudowane tak samo więc obstawiam że to w tym jest problem
Jeszcze pytanie czy wysuwa się bardzo szybko czy powoli
Np tak

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karolziemba
5 minut temu, piter614 napisał:

Na początku spróbował bym do niej dobić powietrza
Zaworek powinien być pod siodelkiem
Zdejmujesz siodełko razem z jażemkiem
W sztycy jest zaworek, pompką do amortyzatora nabijasz do 250 psi i wtedy sprawdzisz czy to było to
Generalnie wszytkie sztyce są zbudowane tak samo więc obstawiam że to w tym jest problem
Jeszcze pytanie czy wysuwa się bardzo szybko czy powoli
Np tak

Wysuwa się dużo dużo wolniej cały proces wysuwania trwa pewnie koło 2-3 sekund

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Na początek najlepiej dobić powietrza
Tu masz w sztycy zawór którym dobijasz powietrza 049a7f1b3c56117fcdbb203086c7d892.jpg

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karolziemba
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, piter614 napisał:

Na początek najlepiej dobić powietrza
Tu masz w sztycy zawór którym dobijasz powietrza 049a7f1b3c56117fcdbb203086c7d892.jpg

Tylko ja mam wersję z zewnętrznym prowadzeniem linki i na górze nie ma zaworu do pompowania, na górze po zdjęciu wszystkiego jest tylko miejsce na ten haczyk do linki. A może w tym się nie da pompować? Bo to jest w sumie chyba najtańszy model kindshocka

Edytowane przez karolziemba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614
5 godzin temu, karolziemba napisał:

Bo to jest w sumie chyba najtańszy model kindshocka

To nic nie zmienia nadal jest ona hydrauliczno powietrzna

Musi być w jakiś sposób pompowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Jedyne co wyskakuje w sieci


Wygląda na podstawowy przegląd sztycy
Jednak nie ma takiego pełnego serwisu wtedy było by widać czy i w jaki sposób pompuje ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Całą noc szukałem manualna ale jedyny producent który tak skrupulatnie podaję manualne to raczej rockshox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pokorak
Napisano (edytowane)

Nie wszystkie sztyce są zbudowane tak samo, to wersja "budżetowa", bez możliwości dobicia powietrze do kartridża bez rozkręcania całego elementu. W tym konkretnym modelu producent doszedł do wniosku że ma być tanio a większość użytkowników i tak nie umie serwisowac takich rzeczy samemu. W sumie to nawet im się zrobic tego elementu nie chciało 😋. Kupili.

(cytat z pinkbike'a):

To keep the costs down, KS buy in a damper, rather than assemble one in-house. The dampers are sealed steel units, which rules out servicing the post yourself - if something goes wrong it's going to need to go back to the distributor.

 

Jeśli nie grzebiesz samemu w gratach do roweru, bez odesłania do serwisu (raczej) się nie obędzie.

Co się mogło stać:

1) Mogła rozciągnąć się linka albo któryś z elementów pancerza / systemu został uszkodzony. 

To jedyna opcja przy której obędzie się bez odsyłania do serwisu. Zrób tak: zaraz za dźwignią na kierze masz regulator napięcia linki. Wydłużaj go kręcąc jednym z elementów w taki sposób jakbyś odkręcał śrubę do momentu w którym sztyca zacznie powoli iść do góry. Cofnij o pół obrotu. Przyciśnij dźwignię. Działa? Jak dalej jest tak samo > serwis.

2) Mógł skończyć się smar na bushingu / uszczelce oraz bushingach pionowych lub pod bushing / uszczelkę mogły dostać się zanieczyszczenia. Serwis jest prosty i zajmuje z pół godziny, masz na filmie załączonym powyżej. 

3) Mógł paść cały kartridż powietrzny. Odsyłasz do serwisu  bo nic z nim nie zrobisz, serwis najprawdopodobniej wymieni cały kartridż.

Opcje 2 i 3 powinni Ci naprawić w ramach gwarancji.

 

 

Edytowane przez pokorak
  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karolziemba
1 minutę temu, pokorak napisał:

Nie wszystkie sztyce są zbudowane tak samo, to wersja "budżetowa", bez możliwości dobicia powietrze do kartridża bez rozkręcania całego elementu. W tym konkretnym modelu producent doszedł do wniosku że ma być tanio a większość użytkowników i tak nie umie serwisowac takich rzeczy samemu. W sumie to nawet im się zrobic tego elementu nie chciało 😋. Kupili.

(cytat z pinkbike'a):

To keep the costs down, KS buy in a damper, rather than assemble one in-house. The dampers are sealed steel units, which rules out servicing the post yourself - if something goes wrong it's going to need to go back to the distributor.

 

Jeśli nie grzebiesz samemu w gratach do roweru, bez odesłania do serwisu (raczej) się nie obędzie.

Co się mogło stać:

1) Mogła rozciągnąć się linka albo któryś z elementów pancerza / systemu został uszkodzony. 

To jedyna opcja przy której obędzie się bez odsyłania do serwisu. Zrób tak: zaraz za dźwignią na kierze masz regulator napięcia linki. Wydłużaj go kręcąc jednym z elementów w taki sposób jakbyś odkręcał śrubę do momentu w którym sztyca zacznie powoli iść do góry. Cofnij o pół obrotu. Działa? Jak dalej jest tak samo > serwis.

2) Mógł skończyć się smar na bushingu / uszczelce oraz bushingach pionowych lub pod bushing / uszczelkę mogły dostać się zanieczyszczenia. Serwis jest prosty i zajmuje z pół godziny, masz na filmie załączonym powyżej. 

3) Mógł paść cały kartridż powietrzny. Odsyłasz do serwisu  bo nic z nim nie zrobisz, serwis najprawdopodobniej wymieni cały kartridż.

Opcje 2 i 3 powinni Ci naprawić w ramach gwarancji.

 

 

Linka jest w porządku, sztyca nie działała nawet jak wciskałem mocno palcem ten haczyk do którego dochodzi linka. Pakuję to elegancko i wysyłam do 7ANNA :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pokorak

No dokładnie tak, po to się kupuje nowe części żeby mieć na nie gwarancję. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Wyślesz zobaczysz co wymyślą, tym bardziej że jest na gwarancji
Wiem że nie wszytkie są takie same ale większość zbudowana jest tak samo
Serwis wbrew pozorom nie jest trudny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się