Skocz do zawartości

[Freeride] Specialized Big Hit Expert - by Puncu


Puncu

Rekomendowane odpowiedzi

Rower zacząłem składać od podstaw w 2013 roku. Bazą był Specialized Big Hit z 2004 roku.

Ramę kupiłem gołą (no ze sztycą, zaciskiem i sterami ^_^ ), była już pomalowana w czarny mat, czyli tak jak lubię xD

Rama Big Hit 2004

Części które miałem z poprzedniego roweru zaadaptowałem do nowej ramy. Na dzień dzisiejszy ostał się tylko widelec, a raczej widły patrząc na rozmiar :D

 

 

Z miesiąca na miesiąc, za każde odłożone kilka groszy kupowałem części. Na ogół był to wybór przemyślany i z góry wiedziałem na jakich częściach chce go złożyć. Zdarzały się też impulsy po których masa części wala mi się po pokoju ¬¬

IMG_1630.thumb.JPG.cd574f023a48101c1b4c7e9540224dcd.JPGIMG_1701.thumb.JPG.c6f7dd80d28ab679c1c07b1ccb4c8765.JPG

Rower z czasem przechodził modyfikacje. Raz był kolorowy...

IMG_2002.thumb.JPG.fa5b58ae92afd9ea82741b76c8d860d2.JPG

...a raz ważył więcej ode mnie

IMG_2042.thumb.JPG.49909ba658bcc1a89ab25449c6d403ec.JPGIMG_1887.thumb.JPG.19202f825efbd9b31b8e227a20d841f3.JPGIMG_2378.thumb.JPG.d2abde4dd3dab81be32468a7faefdd15.JPG

2015r. był rokiem przełomu. Przewijając Facebooka natrafiłem na ofertę Big Hita z rzadkim wahaczem BETD* (sama rama) z jeszcze rzadszymi hakami 12x135mm. Prawdopodobnie są tylko takie dwa w Polsce. Długo nie zastanawiając się napisałem do niego. Rama była w rozmiarze S, za sam wahacz liczył sobie 400zł a za całość 450zł. Po krótkich dyskusjach z dziewczyną doszliśmy do wniosku, że to już czas zmienić starego Horneta na starego Big Hita 9_9

 

*BETD to firma zajmująca się produkcją niestandardowych części rowerowych jak łączniki zawieszenia, adaptery, redukcje czy wahacze. Wahacz jest dłuższy o 2,5cm by zmieściło się koło 26'.

IMG_2705.thumb.JPG.4565ac1f7e7484ede386ae57a53a3aab.JPG

Rama była mocno zmęczona.

DSCN0769.thumb.JPG.79c489b92c3dbcb093ba86e25bffbe53.JPGDSCN0762.thumb.JPG.fc2e6ef1a1bf4960e1fd0a2245157f22.JPG

Rama i wahacz dostały nowy kolorek.

12631165_1143013725739475_1193097277_o.thumb.jpg.0237f90285861eb244ca850aad17a903.jpgDSCN0775.thumb.JPG.05fde12398f6b73c469c2ce0a820d0a6.JPG

Ale wróćmy do mojego roweru :)

20151025_153334.thumb.jpg.c4c4d54c83c0313364635fe3be242869.jpg

W 2016 roku cieszyłem się w pełni skończonym rowerem, z nowym wahaczem i dużymi kołami.

DSCN0798.thumb.JPG.5657957ecfb1b662813c6221cea13fd8.JPGDSCN0825.thumb.JPG.65b9a7f338fbc8b878b5c3b5b1809447.JPG13009698_1201030689937778_680552872_o.thumb.jpg.a6295645f71d900584393f2d1dd52a64.jpgDSC_0023_2.thumb.JPG.1056a067c879157e8c6f28299a6b5755.JPG

Woził mnie tak cały sezon :D

13227325_1228583360515844_2485922719502800425_o.thumb.jpg.c6b9c5b9fa4daea71fd42ea02f82eb96.jpg13230204_1228583350515845_198031693413900078_n.thumb.jpg.095e581baf3414e1bae10fd9fc1f31cc.jpg13235261_1228583363849177_6264644185887875664_o.thumb.jpg.faa96ac9647e8eb079c4d1760ca8f826.jpg17834904_1623709577669885_2802781438485599154_o.thumb.jpg.137d7efa4d1eb9e4444748b4e09c4105.jpg

12084999_1077344255639756_1205488721_o.thumb.jpg.183e18d7d7c086e257a398ec55d12944.jpgIMG_20170325_150127.thumb.jpg.a0cdaeb5b9fc77bb5e813c770a8c6ee6.jpgIMG_20170305_163237.thumb.jpg.8901523f65b94db53af978a8e37c9f9a.jpg

2017r. Wiosna.
Miałem dość ciągłego wypychania roweru...

16992329_1573776125996564_7559995949271133074_o.thumb.jpg.86e27d4e51c79480dc5021603685b36d.jpg

Postanowiłem ucywilizować bestię. Próbowałem pisania i czytania, niestety nic z tego. Za to udał się go nauczyć podjeżdżania B|

Zamontowałem przednią przerzutkę, małą zębatkę, modyfikowałem napinacz by działał na dwa rzędy, chwile walczyłem z lewymi manetkami. Ale koniec końców udało się Zmieniłem także damper na krótszy, który przy okazji nie buja a jest czuły.

20170623_182622.thumb.jpg.f795fb8793e61e558364a348d4e3dd0a.jpg20170520_143116.jpg.887c891246369cb80d0b194633c113ed.thumb.jpg.3787e370b884297f5a99281429ba7a19.jpg

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Wymyśliłem sobie sztyce regulowaną.

20170705_104919.thumb.jpg.e25c65553f8bb7650dca9bee9395cbed.jpg

Teraz stwierdzam że to był strzał w 10ke xD

598d4887e84fb_20170729_173209(1)-Kopia.thumb.jpg.69e44d5a7b59440f41b0644f69f4dc5a.jpg

 

 

 

  • Rama: Specialized Big Hit, 2004r. wahacz 26', 12x135 Mielec
  • Widelec: Marzocchi 888 RC, 2004r. Sprężyny: Twarde / Miękkie
  • Damper: Progressive Suspension - 5th Element SPV 216mm
  • Sprężyna: Fox 450x2.50 / Progressive Suspension 375x2.50

 

  • Kierownica: Race Face Respond 1-1/2" Riser 740mm
  • Mostek: Sunline 2011r. (zintegrowany) -> Marzocchi
  • Gripy: Sars
  • Barendy: Razor Wire
  • Stery: Octane One WARP 1

 

  • Siodło: Funn Launch II
  • Sztyca: Race Face Ride -> Myk-Myk Bieda Edyszyn
  • Zacisk: Specialized + Accent
  • Korby: Race Face Evolve DH -> Race Face Ride
  • Support: Accent BB-EX1
  • Zębatka duża: Dartmoor Totem 36z
  • Zębatka mała: Race Face 22z
  • Łańcuch: Sram PC-951
  • Pedały: Dartmoor Stream Pro -> Bop X-Box

 

  • Napinacz: Mozartt WG -> Custom
  • Rockring: Race Face Bash Guardprotects
  • Przerzutka tylna: Sram X7 GS
  • Manetka prawa/tylna: Sram X-7 (9s)
  • Kaseta: Sram PG-950 11-34z

Koło przód: 

 

  • Obręcz: Dartmoor Raider 26'/36h
  • Szprychy: No name
  • Piasta: Dartmoor Dee - Force
  • Opona: Panaracer Fire FR 2.40
  • Dętka: Schwalbe Standard
  • Hamulce: Hope Enduro 4
  • Tarcza: Hope Saw Floating Ø203mm

Koło tył: 

 

  • Obręcz: Dartmoor Raider 26'/36h
  • Szprychy: No name
  • Piasta: Novatec NT-D882SB
  • Opona: Panaracer Fire FR 2.40
  • Dętka: Schwalbe Standard
  • Hamulce: Hope Enduro 4
  • Tarcza: Hope Saw Floating Ø183mm

Geometria: 

 

  • Suport: 380mm
  • Baza kół: 1173mm
  • Kąt główki: 66,1°

 

Modyfikacje: 

 

  • Radełkowane dekielki klamek
  • Osłona wahacza Race Face
  • Mucky Nutz Bender Fender
  • Race Fender
  • Osłona damper LizardSkin

 

Waga: 19,3kg

Zdjęcia:

IMG_20180625_134501.thumb.jpg.381299c2a7903130d8d1f7e34bc33582.jpg

 

20170710_174824.jpg 20170710_183533.jpg

Edytowane przez Puncu
Zmiana części
  • Lubię to! 4
  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza

Świetny sprzęt! Moim zdaniem to najładniejsze malowanie od Bighita. Kiedyś też miałem ósemki bardzo dobry widelec ;) wykonanie, prostota budowy, serwis. Dobre czasy marcoka

Edytowane przez LukasFR22
Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, Zalas napisał:

Tylko, że to nie jest seryjne malowanie :P

Przypoimniałem sobie dopiero jak wygląda nowy rocznik, no tak pomyliło mi się z 2003 :P Ale i tak jest twoja ładnie zrobiona

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
48 minut temu, Puncu napisał:

W rowerze nie ma ani jednej części Shimano :P

Jak bym cię nie znał to bym powiedział, że pałasz nienawiścią do tej firmy :v

Odnośnik do komentarza

Postanowiłem nieco ucywilizować bestie. Próbowałem ją nauczyć czytania i pisania ale udało się tylko podjeżdżać xD
Zamontowałem przednia przerzutkę Shimano SLX M660E i do tego manetkę M670 wisienką na torcie tego napędu jest własnej produkcji napinacz na komponentach Mozartta. Bony napinacza to przerabiany Mozartt WG/WoG, rolka napinacza jest przerobiona z Mozartt Force, całość prezentuje się tak :)

A i korby zmieniłem z Race Face na Shimano. Było to o tyle proste, że moja dziewczyna ma bardzo podobny rower na takiej samej ramie :)

 

Obecnie planuje zastąpić manetkę SLXa na Sram X-7 bo podobno przenie przerzutki i manetki są kompatybilne między sobą.

Powiedzcie mi bo się nie orientuje. Czy firma Sram wypuszczała przednie przerzutki w wersji E-type ale z okularem?

20170520_143116.jpg
Odnośnik do komentarza

Rower na dzień dzisiejszy prezentuje się tak.

Zmieniłem w nim damper, sprężynę na twardszą, mostek na dłuższy i siodełko na wygodniejsze :)
Rolki napinacza nadal nie mam, będzie drukowana w 3D :D

 

Edit. Sztyce i manetkę lewą też zmieniłem  :P

20170623_182622.jpg

Edytowane przez Puncu
Odnośnik do komentarza

Nie dość, że masz fantastycznie prezentujący się rower, normalnie dzieło sztuki, to jeszcze niemałe zdolności warsztatowe. A pewnie pierwsze wynika bezpośrednio z drugiego. Zachwycam się i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...