Puncu Napisano 2 Maj 2017 Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 (edytowane) Rower zacząłem składać od podstaw w 2013 roku. Bazą był Specialized Big Hit z 2004 roku. Ramę kupiłem gołą (no ze sztycą, zaciskiem i sterami ), była już pomalowana w czarny mat, czyli tak jak lubię Części które miałem z poprzedniego roweru zaadaptowałem do nowej ramy. Na dzień dzisiejszy ostał się tylko widelec, a raczej widły patrząc na rozmiar Z miesiąca na miesiąc, za każde odłożone kilka groszy kupowałem części. Na ogół był to wybór przemyślany i z góry wiedziałem na jakich częściach chce go złożyć. Zdarzały się też impulsy po których masa części wala mi się po pokoju Rower z czasem przechodził modyfikacje. Raz był kolorowy... ...a raz ważył więcej ode mnie 2015r. był rokiem przełomu. Przewijając Facebooka natrafiłem na ofertę Big Hita z rzadkim wahaczem BETD* (sama rama) z jeszcze rzadszymi hakami 12x135mm. Prawdopodobnie są tylko takie dwa w Polsce. Długo nie zastanawiając się napisałem do niego. Rama była w rozmiarze S, za sam wahacz liczył sobie 400zł a za całość 450zł. Po krótkich dyskusjach z dziewczyną doszliśmy do wniosku, że to już czas zmienić starego Horneta na starego Big Hita *BETD to firma zajmująca się produkcją niestandardowych części rowerowych jak łączniki zawieszenia, adaptery, redukcje czy wahacze. Wahacz jest dłuższy o 2,5cm by zmieściło się koło 26'. Rama była mocno zmęczona. Rama i wahacz dostały nowy kolorek. Ale wróćmy do mojego roweru W 2016 roku cieszyłem się w pełni skończonym rowerem, z nowym wahaczem i dużymi kołami. Woził mnie tak cały sezon 2017r. Wiosna.Miałem dość ciągłego wypychania roweru... Postanowiłem ucywilizować bestię. Próbowałem pisania i czytania, niestety nic z tego. Za to udał się go nauczyć podjeżdżania Zamontowałem przednią przerzutkę, małą zębatkę, modyfikowałem napinacz by działał na dwa rzędy, chwile walczyłem z lewymi manetkami. Ale koniec końców udało się Zmieniłem także damper na krótszy, który przy okazji nie buja a jest czuły. Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Wymyśliłem sobie sztyce regulowaną. Teraz stwierdzam że to był strzał w 10ke Rama: Specialized Big Hit, 2004r. wahacz 26', 12x135 Mielec Widelec: Marzocchi 888 RC, 2004r. Sprężyny: Twarde / Miękkie Damper: Progressive Suspension - 5th Element SPV 216mm Sprężyna: Fox 450x2.50 / Progressive Suspension 375x2.50 Kierownica: Race Face Respond 1-1/2" Riser 740mm Mostek: Sunline 2011r. (zintegrowany) -> Marzocchi Gripy: Sars Barendy: Razor Wire Stery: Octane One WARP 1 Siodło: Funn Launch II Sztyca: Race Face Ride -> Myk-Myk Bieda Edyszyn Zacisk: Specialized + Accent Korby: Race Face Evolve DH -> Race Face Ride Support: Accent BB-EX1 Zębatka duża: Dartmoor Totem 36z Zębatka mała: Race Face 22z Łańcuch: Sram PC-951 Pedały: Dartmoor Stream Pro -> Bop X-Box Napinacz: Mozartt WG -> Custom Rockring: Race Face Bash Guardprotects Przerzutka tylna: Sram X7 GS Manetka prawa/tylna: Sram X-7 (9s) Kaseta: Sram PG-950 11-34z Koło przód: Obręcz: Dartmoor Raider 26'/36h Szprychy: No name Piasta: Dartmoor Dee - Force Opona: Panaracer Fire FR 2.40 Dętka: Schwalbe Standard Hamulce: Hope Enduro 4 Tarcza: Hope Saw Floating Ø203mm Koło tył: Obręcz: Dartmoor Raider 26'/36h Szprychy: No name Piasta: Novatec NT-D882SB Opona: Panaracer Fire FR 2.40 Dętka: Schwalbe Standard Hamulce: Hope Enduro 4 Tarcza: Hope Saw Floating Ø183mm Geometria: Suport: 380mm Baza kół: 1173mm Kąt główki: 66,1° Modyfikacje: Radełkowane dekielki klamek Osłona wahacza Race Face Mucky Nutz Bender Fender Race Fender Osłona damper LizardSkin Waga: 19,3kg Zdjęcia: Edytowane 28 Sierpień 2018 przez Puncu Zmiana części 4 2 Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 2 Maj 2017 Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 19 kilogramów czystej zabawy Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Napisano 2 Maj 2017 Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 (edytowane) Świetny sprzęt! Moim zdaniem to najładniejsze malowanie od Bighita. Kiedyś też miałem ósemki bardzo dobry widelec wykonanie, prostota budowy, serwis. Dobre czasy marcoka Edytowane 2 Maj 2017 przez LukasFR22 Odnośnik do komentarza
artfal Napisano 2 Maj 2017 Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 Co prawda rowery zjazdowe to nie moja bajka bo mieszkam w centrum Polski ale zawsze mi się mega podobały. Robi wrażenie Odnośnik do komentarza
Zalas Napisano 2 Maj 2017 Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 2 godziny temu, LukasFR22 napisał: Moim zdaniem to najładniejsze malowanie od Bighita. Tylko, że to nie jest seryjne malowanie 1 Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Napisano 2 Maj 2017 Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 32 minuty temu, Zalas napisał: Tylko, że to nie jest seryjne malowanie Przypoimniałem sobie dopiero jak wygląda nowy rocznik, no tak pomyliło mi się z 2003 Ale i tak jest twoja ładnie zrobiona 1 Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 2 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 A dziękuje za miłe słowa taka ciekawostka. W rowerze nie ma ani jednej części Shimano Odnośnik do komentarza
Zalas Napisano 2 Maj 2017 Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 48 minut temu, Puncu napisał: W rowerze nie ma ani jednej części Shimano Jak bym cię nie znał to bym powiedział, że pałasz nienawiścią do tej firmy :v Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 24 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Maj 2017 Postanowiłem nieco ucywilizować bestie. Próbowałem ją nauczyć czytania i pisania ale udało się tylko podjeżdżać Zamontowałem przednia przerzutkę Shimano SLX M660E i do tego manetkę M670 wisienką na torcie tego napędu jest własnej produkcji napinacz na komponentach Mozartta. Bony napinacza to przerabiany Mozartt WG/WoG, rolka napinacza jest przerobiona z Mozartt Force, całość prezentuje się tak A i korby zmieniłem z Race Face na Shimano. Było to o tyle proste, że moja dziewczyna ma bardzo podobny rower na takiej samej ramie Obecnie planuje zastąpić manetkę SLXa na Sram X-7 bo podobno przenie przerzutki i manetki są kompatybilne między sobą. Powiedzcie mi bo się nie orientuje. Czy firma Sram wypuszczała przednie przerzutki w wersji E-type ale z okularem? Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 29 Czerwiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwiec 2017 (edytowane) Rower na dzień dzisiejszy prezentuje się tak. Zmieniłem w nim damper, sprężynę na twardszą, mostek na dłuższy i siodełko na wygodniejsze Rolki napinacza nadal nie mam, będzie drukowana w 3D Edit. Sztyce i manetkę lewą też zmieniłem Edytowane 29 Czerwiec 2017 przez Puncu Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 30 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 30 Czerwiec 2017 Nie dość, że masz fantastycznie prezentujący się rower, normalnie dzieło sztuki, to jeszcze niemałe zdolności warsztatowe. A pewnie pierwsze wynika bezpośrednio z drugiego. Zachwycam się i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 11 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpień 2017 Zaktualizowałem opis i wzbogaciłem go o historie ze zdjęciami Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 11 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpień 2017 Skleiłem taż kilkusekundowy edit z 2016 roku. Niestety ujęć mam bardzo mało bo to głównie ja nagrywam Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 21 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpień 2017 Nabyłem dawce. Drugi komplet Hope Enduro 4 Odnośnik do komentarza
trollu Napisano 21 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpień 2017 radialne klamki u mnie by się marnowały ale fajnie wyglądają Odnośnik do komentarza
Zalas Napisano 22 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpień 2017 12 godzin temu, Puncu napisał: Nabyłem dawce. Drugi komplet Hope Enduro 4 Moje byłe takie piękne Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 23 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpień 2017 Zabrałem się za serwis hamulca 1 Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 6 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Zajechałem łożyska zawieszenia. Musze je wymienić i przygotować rower na Joyride Jak nie zapomne to zrobie zdjęcia Odnośnik do komentarza
aju Napisano 6 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 polatało by się na fullu Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 6 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Trzeba go rozebrać, wyczyścić, wymienić łożyska i złożyć. Zastanawiam się jaką firme przetestować, MGK spisują się świetnie w piastach Odnośnik do komentarza
aju Napisano 6 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Kształt zacisku I dwa tłoczki... bardziej mi wchodzi w motocros musi być solidna kotwica. Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 6 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Kształt zacisku I dwa tłoczki... bardziej mi wchodzi w motocros musi być solidna kotwica.4 tłoczki i 4 klocki na zacisk Odnośnik do komentarza
aju Napisano 6 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Zaciski to widzę.. ale że po tyle klocków :)) Odnośnik do komentarza
Zalas Napisano 6 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Zaciski to widzę.. ale że po tyle klocków ) Pozwolisz, że ci to przybliżę Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza
aju Napisano 7 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 7 Wrzesień 2017 wow jak w sportowym aucie Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi