mpietras8 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 W kolarce Peugeota mam stary francuski wolnobieg firmy Maillard. Taki jak na zdjęciu. Nie umiem ściągnąć go z piasty, szukałem jakiegoś klucza w necie ale pustka. Możecie coś doradzić?
ffurbo Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) Wygląda jak to: https://www.ebay.com/itm/Normandy-Maillard-French-FREEWHEEL-Removal-Tool-Bike-SACHS-CT-3-24-Spline-Remove/132403809008?hash=item1ed3e1caf0:g:alMAAOSwySVaEUuQ Ewentualnie możesz spróbować metody pokazanej na filmie, chociaż nie wiem czy ten typ wolnobiegu da się w podobny sposób rozmontować: Edytowane 13 Grudnia 2018 przez ffurbo
mpietras8 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2018 Dzięki, co do filmu to nie mam gdzie uderzyć młoteczkiem wiec odpada, zostaje zakup na ebay , 30 $ za klucza który użyję 2x do roku
ffurbo Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 A czy tam od góry nie ma pierścienia segera który można by zdjąć i ściągnąć wielotryb? Jakiś sposób demontażu tego wolnobiegu musi istnieć.
mpietras8 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 chyba nie ma ale po ściągnięciu zaślepki ukazały się dwie dziurki (czerwone strzałki) może trzeba je puknąć młoteczkiem i sam się odkręci? i w którą stronę uderzać w lewo? tak jak przy odkręcaniu jak kręcę tarczami to dziurki się nie ruszają.
seraph Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 (edytowane) Te dziurki służą do rozkręcenia mechanizmu sprzęgła (zapadek). Pierścień z dziurkami odkręca się w prawo (lewy gwint), a po jego wyjęciu można zdjąć całą zewnętrzną część wolnobiegu razem z zębatkami. Pamiętać trzeba, że wysypie się masa kulek przy tym z łożysk. Przykręcona do piasty zostanie sama wewnętrzna tuleja z zapadkami i można próbować ją łapać w imadło lub dobrą "żabką". Natomiast gdybyś chciał odkręcić same zębatki to trzeba najmniejszą odkręcić zwyczajnie w lewo. Albo dwoma bacikami, albo blokując największą zębatkę i z wyczuciem pukać młotkiem i śrubokrętem w zęby najmniejszej. Edytowane 14 Grudnia 2018 przez seraph 1
mpietras8 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 (edytowane) 47 minut temu, seraph napisał: . Przykręcona do piasty zostanie sama wewnętrzna tuleja z zapadkami i można próbować ją łapać w imadło lub dobrą "żabką". jaki jest cel moich działań? - odkręcić cały wolnobieg i zamontować w nowym kole - czyli odkręcając tymi dziurkami to co odkręcę nie będzie to całym wolnobiegem bo zostanie jakaś wewnętrzna tuleja, więc nie zamontuję tego wolnobiegu na nowe koło bo wewnętrzna tuleja zostanie w starym kole? dobrze to rozumiem? UPDATE: Znalazłem rozwiązanie jak odkręcić stary wolnobieg 5 rzędowy Maillard z szosówki Peugeota . Są dwa sposoby: 1. KLUCZ DO WOLNOBIEGU SACHS-MAILARD 26,50 zł sklep. ottlik. pl - nie trzeba dawać 30 $ uff.. 2. Najpierw trzeba wyjąć oś i na jej miejsce włożyć nakrętkę 28. Nakrętka musi być do jakiejś dźwigni przyspawana aby można było zdjąć wolnobieg. Odkręcamy w lewo i gotowe. Edytowane 14 Grudnia 2018 przez mpietras8
seraph Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 (edytowane) Można po takim odkręcaniu "na raty" jak opisałem potem wszystko poskładać serwisując przy okazji i zamontować na nowe koło - jak się nic nie pogubi😉 Czyli można potraktować gniazdo w tym wolnobiegu jak klucz oczkowy 28 mm. Jak ciasno siądzie to całkiem pomysłowe. No i niestety jest jeszcze małe "ALE". Może być kłopot po nakręceniu francuskiego wolnobiegu na nie-francuską piastę. https://www.sheldonbrown.com/freewheels.html Nakręcić się ponoć da, ale jak się dużo waży, albo wymyśli podjazd na stojąco robić to można gwint skasować. Edytowane 14 Grudnia 2018 przez seraph
leejoonidas Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Za te pieniądze które wydasz na klucz aby odkręcić stary wolnobieg to możesz kupić nowy wolnobieg a stary odkręcić tak jak pisał kolega "seraph". Trzydzieści lat temu gdy dostępność czegokolwiek do roweru graniczyła z cudem właśnie w taki sposób odkręcałem wszelkiego rodzaju wolnobiegi i inne francuskie wynalazki, potem to składałem do kupy i znów zakładałem. Plus tego rozwiązania jest taki że przy okazji wszystko w środku wyczyścisz i nasmarujesz i znów będzie jak nowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się