Skocz do zawartości

RockShox Recon Silver Solo Air - serwis zerowy amortyzatora.


aga1996

Rekomendowane odpowiedzi

Zerowy właściwie nie rożni się niczym od typowego pełnego przeglądu z tą różnica, że nie wymieniamy oringów i innych uszczelniaczy. Zalewamy świeżymi płynami, nakładamy smar i nasączamy gąbki ot wsio. Nie pomyl olejów. W tłumik 5W. Jak zalejesz 15W zrobi się twardy jak beton. Zresztą zima idzie i jak masz zamiar w zimie go używać to amor i tak zesztywnieje nieco. To normalne w niższych temperaturach. Tłumik przy wkładaniu po wcześniejszym wlaniu oleju w komorę tłumika będzie stawiał opór ale wejdzie pod nie dużym naciskiem. Oczywiście tłumik musi być otwarty. Reszta to banał. Dbaj o czystość przy powrotnym montażu. To ważne.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Bardzo dziękuję za porady! Przyznam szczerze, że do wczoraj nie miałam kompletnie pojęcia o tym, że taki przegląd zerowy amorka trzeba zrobić. Na szczęście w porę :D 
A jakie mogłyby być konsekwencje gdybym nieświadomie takiego przeglądu zerowego nie zrobiła? Można przez to zajechać amorek do tych 50h zalecanych przez producenta?

Odnośnik do komentarza

W 50 godz może nie ale ślizgi dostały by na pewno. Przegląd zerowy powinno się robić z powodu tego, iż producenci amorów często tylko je konserwują lejąc minimalne ilości olejów. Do konserwacji wystarczy ale do jazdy nie koniecznie. Nie jest to regułą ale lepiej rozebrać amor, sprawdzić i zalać jeszcze raz niż potem martwić się co zrobić z zatartym amorem lub nie działającym tłumikiem. Serwis skomplikowany nie jest a oleje niedrogie, więc warto to zrobić. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...