piter614

Przegląd sztycy ROCKSHOX REVERB

Rekomendowane odpowiedzi

piter614

Witam w związku z tym że udało mi się poprawnie wykonać przegląd sztycy Reverb za pomocą informacji z innych forum oraz servisu który robi przeglądy,serwisuje amortyzatory .

By rozpocząć pracę związane z przeglądem sztycy trzeba lub należy się zapatrzeć w miękkie szczęki do imadła ,bardzo ułatwiają prace związane z przeglądami nie tylko sztycy.

Ja podjąłem się przeglądowi gdyż stwierdziłem że nie jest to bardzo trudna procedura związana z tym zabiegiem,oczywiście mam narzędzia i sprzęt potrzebny do tego  ,jak czegoś nie mam to sobie kupuje (chęć posiadania i tego że zawszę się przyda jak nie mi to synowi jest spora)

Więc zaczynamy .

Panie mogą zrobić sobie kawę lub zaparzyć zioła Panowie kupić np dw piwka ,trzeba cierpliwości 🧐

Narzędzia które były mi potrzebne

Smar do amortyzatorów

Olej Rockshox Reverb ,zaprzyjaźniony serwis polecał też olej Silkolene RSF 2,5W lub Bel Ray HVI 3W

Płaskoszczypy, szczypce do segera wewnętrzne proste

klucz płaski 6/9/10/11/23/34   tutaj 23 może też być nasadka + żabka

Zestaw do odpowietrzania

Przydadzą się też jakieś narzędzia do ściągania uszczelnień np takie (to jest link poglądowy ja kupiłem w briko za 14 zł YATO)

https://sklep.jrmotors.pl/p/511/1134528/zestaw-szpikulcow-dlugich-do-wyjmowania-oringow-6-szt--serwis-silnikow-motoryzacja-narzedzia-i-urzadzenia-diagnostyczne.html

Na foto poniżej przedstawiam pacjenta Reverb objawy ,generalnie słaba praca

Ze strony producenta cała sztyca

ry.thumb.jpg.f87d80d9566efe016069238466ba9553.jpg400669255_Screenshot_2018-11-08gen0000000005341_sm_2013-2018_reverb_stealth_a2_b1_english_rev_cpdf.thumb.jpg.76dcca85e0ae890aa4ab05ebbbe29eed.jpg

1.thumb.jpg.815532e04859bc6ebf5cc8bd42e10c7e.jpg

Przed rozkręcaniem warto odkręcić przewód by się nam nie majtał pod nogami ,ja odkręciłem w ten sposób

2.thumb.jpg.5fa2d671416e786cc3bb81a3c614390f.jpg3.thumb.jpg.4cabadbbb5f120658ff50d568aeee08b.jpg

Przewód został przycięty na końcu ,gumka zaznaczona strzałką została prawidłowo nałożona na przycisk ,przycisk został poskręcany był minimalny luz

4.thumb.jpg.d69e54e812d90bb0b173782444a0292f.jpg

Teraz zabieramy się za sztyce (włączmy muzykę ,otwórzmy piwko , napijmy się ziółek) aby sztyce łapać spokojnie w imadło,użyłem dwóch pasków dętki (na pewno gdzieś zalegają stare) i spoiłem opaskami.

W taki sposób będę mógł/mogła  bezpiecznie łapać w imadle

7.thumb.jpg.c3e7bd76ac084d07323961a1308b2d0e.jpg

Przed jakimikolwiek czynnościami trzeba ze sztycy spuścić ciśnienie

Odkręcamy kapturek a następnie ,wciskamy zaworek

5.thumb.jpg.79f87387d2f8244609095aa04da389a8.jpg6.thumb.jpg.60d487ebb81d9ca8145a12d52a295e80.jpg

 

Gdy ciśnienie zeszło łapiemy sztycę w imadło ,na foto jest zabezpieczona badziewnie jednak zaprawiłem swój błąd i zabezpieczyłem dobrze (patrz foto wyżej )

8.thumb.jpg.1cf44f1076b4972e37c930c1b96af0cf.jpg

Teraz łapiemy klucz 34 jeżeli taki mamy ,jak nie mamy nie łapcie pod żadnym pozorem ŻABKĄ uszkodzicie nakrętkę(chyba że macie w planach wymianę całej nakrętki to śmiało),ja tutaj użyłem klucza rozkręcanego zwanego nastawny ,Francuzki ja użyłem takiego klucza

Teraz trzeba naprawdę siły by rozkręcić mi się udało za drugim podejściem ,bałem się mocno ściskać imadło gdyż myślałem że zgniotę sztyce.Jednak dokręciłem mocno a z wyczuciem

Rozkręcamy do końca aż będziemy w stanie odsunąć nakrętkę tak jak na foto

10.thumb.jpg.b1ca5bbe3e7baf9f2d5421b11da36af4.jpg

Ufff udało się nie jest tak źle działamy dalej 😁

Odwracamy sztycę do góry kołami ,teraz przydadzą się szczypce do pierścieni segera ,wyjmujemy zaznaczone zabezpieczenie

9.thumb.jpg.3de5e20752146e29a1bb91c9beb75351.jpg

Po wyjęciu segera wypychamy sztycę w drugą stronę 🧐

Czyli od strony siodełka wciskamy do środka trzymając za rurę

Gdy to zrobiliśmy już trochę nam się udało coś stworzyć

Na foto widać że na imadle mam miękkie szczęki (niebieski jasny)

Szaft który pokazał się po wysunięciu sztycy w drugą stronę zabezpieczyłem dodatkowo starą dętką (żółty)

Górna część szaftu (zielony)

Granatowa strzałka pokazuje nam że w środku jest jeszcze o ring i gąbka  które trzeba wyjąć po rozkręceniu szaftu

Tutaj przyda się nam klucz /10/11

Ten element można rozkręcić na dwa sposoby jeden zaznaczony na foto poniżej z boku

Wtedy odkręcimy końcówkę srebrną do odpowietrzania ,w której jest olej reverb

11.thumb.jpg.5dd67159221201ba556ebd5e6fc36d7b.jpg 619025720_rozkrcenieszaftu.thumb.jpg.1cd0f4d052b886043cdebc8efbb6db4f.jpg

Na foto pokazane jak już odkręciliśmy srebrną końcówkę 

Teraz płaskoszczypami trzeba złapać na trzpień który wystaje ,w celu wyjęcia iglicy sztycy

Tutaj przy wyciąganiu trzeba uważać może chlapnąć olejem

Na drugim zdjęciu wyjęta iglica (zdjęcie po prawo) oraz w ostatnim goto zaznaczone za co złapałem płaskoszczypami

13.thumb.jpg.5383a3282e0a9a08578b291ff8035779.jpg14.thumb.jpg.84b9f7db54c40f7638473d40e18acc8a.jpg13A.thumb.jpg.e70f48a399b58a3b20889765c6675020.jpg

 

Drugi sposób wyjęcia iglicy jest bez srebrnej nakrętki ,trzeba mieć jedynie klucz 9 mm oszlifowany na dość płasko i cienko(foto poniżej)

Kluczem 9 łapię za szaft a kluczem 11 odkręcam dół naszej sztycy (nie mam tutaj foty trzeba sobie to wyobrazić )

Tutaj zaznaczyłem za co łapać

424277286_drugisposb.thumb.jpg.d74673f323f0cc6ff19b3b9fdbfe99d4.jpg wtedy element wychodzi razem z iglicą

Bierzemy łyka piwa bo się należy lub ziół

Następnie rozsuwamy całą sztycę

15A.thumb.jpg.dcb5842ee7b74fda934ad222242a2cf2.jpg

Po rozsunięciu ukaże się na taki widok ,na fotce po prawo piny lub bolce zapobiegające obracaniu się sztycy warto ich nie pogubić ,oraz zaznaczona tuleja ślizgowa sztycy jak widać moja jest zmęczona .

Po pomocy z innego forum udało mi się kupić taką tulejkę koszt 40 zł tulejka jest zachwalana przez tamtych forumowiczów więc kupiłem i ja ,a kupiłem od tulejka ślizgowa

15.thumb.jpg.a4e3388a04f20d3f52fcc5b62583cfdf.jpg17.thumb.jpg.096fac372d5114b7c4952b27ebf45d34.jpg18.thumb.jpg.f9bdaba867cc79ddf72dea47149ac574.jpg

 

Z cylindra głównego sztycy ze środka wyjmujemy plastikową tulejkę

16.thumb.jpg.0d6fa285d1de4ae28ff340af24ff0268.jpg

Następnym krokiem będzie rozkręceniem środkowego elementu sztycy,łapiemy w imadło za część do którego przykręcamy siodełko

Trzeba użyć klucza 23mm ja użyłem nasadki i żabki ,można np oczkowy klucz jak macie ,tutaj przy rozkręcaniu też trzeba użyć dużej siły ,zdjęcie po prawo już odkręcone

19.thumb.jpg.3165d574e9e9dd2465e162b40cf8f2b8.jpg20.thumb.jpg.37a35ac2148be217ee4db92ad3537ecb.jpg

 

Wyjmujemy ze środka szaft wylewamy olej ,na fot wyjęty szaft

21.thumb.jpg.6305bdbb448101c3bee2fe9bd7c86280.jpg

Po wylaniu oleju trzeba wyjąć wewnętrzną część czyli rurkę w którą wchodzi szaft,by to zrobić należy użyć cienkiego imbusa i wsadzić w otworek rurki oraz mocno pociągnąć

22.thumb.jpg.dbe5f46bf6bc5b5fbe6e7a90a182bfa3.jpg23.thumb.jpg.5b24bfc5df63efeb1a0b234de262015c.jpg

 

Bierzemy łyk piwa lub ziół

Wyjmujemy tłok komory ifp,używamy do tego opasek plastikowych ,wkładamy do środka potem mocno ciągniemy do góry jak na foto

Po prawo tłok komory ifp

24.thumb.jpg.db2d72d3ead2caa8718607d0cc78da71.jpg25.thumb.jpg.106cccfdd3802466bcdc0bff9c5d2db4.jpg

Wszystko dokładnie myjemy i weryfikujemy co trzeba zamawiamy

Ja wymieniłem kilka o ringów oraz ślizg

26.thumb.jpg.f9b467b26ea267434d8ed4fcc819d845.jpgIMG_20181107_105122.thumb.jpg.0aada7262c9f12720d5dbe40ed0dabd8.jpg

 

Po wyczyszczeniu otwieramy piwo zalewamy nowe zioła 😵

W nakrętce sprawdzamy ślizg czy jest ok

29.thumb.jpg.92604be86706614b780cfc6391a14ec2.jpg

Zaczynamy od składania łapiemy znowu za sztycę część do której przykręcamy siodełko

31.thumb.jpg.8f19ef95d081d7074b7c032ac7d8c78c.jpg

Smarujemy nakrętkę w środku smarem oraz gąbkę nasączamy olejem ja użyłem 15 w (gąbki nie wymieniałem bo po umyciu nie wyglądała źle  oraz od doświadczonego serwsu dowiedziałem się że nie ma potrzeby jej wymiany )

32.thumb.jpg.9836289d4ff1f7e5d42d7ae6684200e1.jpg

Po założeniu nakrętki wciskamy środek rury

33.thumb.jpg.ace2485ab3daa4b930ff5444ebef9949.jpg34.thumb.jpg.1c39d108d7aca9c4e72a8a396ae439e8.jpg

Wciskamy palcem do środka aż poczujemy że wskoczyła

Teraz wciskamy tłok ipf po uprzednim nasmarowaniu

TUTAJ BARDZO WAŻNA RZECZ WCISKAMY NA GŁĘBOKOŚĆ 31 MM

35.thumb.jpg.b8dde9c500f91dda44ebf20539e912de.jpg36.thumb.jpg.84be9e2a2bb78ec9e8ddc46abf7d40ec.jpg37.thumb.jpg.8a348e104d7f3f2da56923f4069de46e.jpg

Następnie zalewamy olejem Reverb do pełna aż się wyleje delikatnie

38.thumb.jpg.815e3e5219a6f169e89dd9fb8f7c9a4b.jpg

Następnie trzeba złożyć szaft z nakrętką i go włożyć

39.thumb.jpg.dc29d1bbb3e3eb861616d745c785664c.jpg

Tutaj zaznaczyłem strzałką by nakrętkę dać do dołu przy wkręcaniu

40.thumb.jpg.a98a6f612fe996778af3c1e896f4060a.jpg41.thumb.jpg.9eef00d87e198bb2e91e6952b35bb5b8.jpg

Trochę się będzie wylewało więc sztycę obwiązałem szmatą by olej wlał się na nią a nie do środka nakrętki

Skręcamy i pamiętamy by szaft był ciągle wysunięty pod ŻADNYM POZOREM NIE WCISKAMY GO DO ŚRODKA BO TRZEBA BY BYŁO ZACZĄĆ OD NOWA

42.thumb.jpg.19588e0338e3cb2512585c0c3db68aa6.jpg

Po skręceniu wkładamy bolce ustalające w otwory na sztycy

43.thumb.jpg.e56a01f2be1313cf6774ec0e89e0d6ef.jpg

Teraz nakładamy cylinder główny delikatnie by dobrze wszedł ślizg oraz by nie wyskoczyły bolce ustalające

44.thumb.jpg.869edfb327c8426277e78df3c1bfbb1b.jpg

Od drugiej strony wkładamy plastikową tulejkę

45.thumb.jpg.2e3a66102927ea9db69bf3b9198db5f9.jpg

Następnym elementem będzie duży gruby o ring, oraz gąbeczke która ma za zadnie wygłuszanie podczas rozsuwania 

46.thumb.jpg.112b6b382c692ee7ae14a88426bc0e84.jpg

Przykręcamy końcówkę szaftu

47.thumb.jpg.7b751b14687a8561675b88f90a256ef9.jpg

Wkładamy do środka iglicę i nakręcamy srebrną końcówkę

48.thumb.jpg.f391eac108a35b31f0c7755c14d3ef39.jpg

Zostało nam jeszcze wsadzenie zabezpieczania

49.thumb.jpg.62674207c24b2a30799ff4570aecd13a.jpg

Kończymy powoli robotę i piwko oraz zioła

Pamiętamy by dokręcić główna nakrętkę od góry

WSZYSTKIE OPCJE KTÓRE WYKONALIŚMY TRZEBA ROBIĆ NA ROZSUNIĘTEJ SZTYCY

Zostaje nam teraz napompować sztycę pompką do amora NA 250PSI

Podpinamy przewód od manetki ,odpowietrzamy zgodnie z instrukcją odpowietrzania

Wszystko powinno być być dobrze

Tutaj filmik na dowód

Jeszcze uzupełnię o kilka rzeczy

Można korzystać z tego poradnik poradnik pdf

Filmy z których korzystałem film 1 oraz film 2

 

 

12.jpg 45.jpg Edytowane przez piter614
  • Lubię to! 1
  • Dziękuję! 3
  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sziva

Kawał dobrej roboty :) Dzięki!

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Nie mam takiej sztycy ale czytałem z zaciekawieniem. Dobra robota. Wygląda na dość trudną a świetnie sobie poradziłeś!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pinifarina

Konfrontowałeś swoje czynności z opisem serwisowym tych samych zadań? Czasem Sram sugeruje wstępne rozciągnięcia przed złożeniem, albo ustawienia.  

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005341_sm_2013-2018_reverb_stealth_a2_b1_english_rev_c.pdf 

Edytowane przez Pinifarina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614
2 godziny temu, Sziva napisał:

Kawał dobrej roboty :) Dzięki!

Nie ma za co robiłem przegląd więc przy okazji zrobiłem to

1 godzinę temu, zibi_j1 napisał:

Dobra robota. Wygląda na dość trudną a świetnie sobie poradziłeś!

Powiem ci że najtrudniejszy jest pierwszy raz ,rozbierałem ją dwa razy bo za pierwszym razem wcisnąłem szaft do środka i poskręcałem a tak się nie powinno robić

39 minut temu, Pinifarina napisał:

Konfrontowałeś swoje czynności z opisem serwisowym tych samych zadań? Czasem Sram sugeruje wstępne rozciągnięcia przed złożeniem, albo ustawienia.  

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005341_sm_2013-2018_reverb_stealth_a2_b1_english_rev_c.pdf 

Głównie oglądałem filmiki ten jest dobry 

I oczywiście zasięgałem informacji na innym forum gdzie chłopaki i dziewczyny chętnie w tym temacie pomogą

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sziva

A widzieliście nową manetkę do tej sztycy?

Ja ostatnio chciałam jednocześnie hamować i opuścić siodełko, ale okazało się to przy obecnym przycisku niemożliwe - zabrakło mi zasięgu w palcach. Taka wychylna manetka jest chyba jednak bardziej ergonomiczna. Cena tylko trochę odstrasza, bo 350 złotych to jednak sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Widziałem taką ,czytałem też na innym forum że można przerobić na manetkę mechaniczną wtedy problem z zapowietrzaniem przewodu jest z głowy 

Generalnie dla wiadomości nasze sztyce maja dwa osobne układy, ten w manetce jest odseparowany od tego w sztycy, płyny się nie spotykają
Ten układ płynu w manetce co jest podłączony do sztycy poprostu wciska iglice która wysuwa sztyce
To tak informacyjne
Bo no płyn w szyty może być inny a w manetce inny

Jeszcze jak będę miał chwile podam rozmiary oring do sztycy ,nie wymieniłem wszystkich bo niektóre były tylko ewidentnie zużyte

Edytowane przez piter614
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się