Devilek na Earth s3

Serwis MTB KONIEC SEZONU

Rekomendowane odpowiedzi

Devilek na Earth s3

Witam,

Kończy się sezon trzeba dopieścić maszynkę. Na co, i gdzie najbardziej zwrócić uwagę po 6 miesiącach jeżdżenia (OD TEGO CZASU MAM ROWER).

Czy rower serwisować samemu czy oddać to przeglądu do rowerowego z prawdziwego zdażenia jeżeli nie, to co zrobić samemu przy rowerze, oprócz obowiązkowego czyszczenia napędu, wyczyszczeniu rowera koła itp; zakamarki upiększające zabiegi., naklejanie nowej foli ochronnej i wymianie opon co po za tym? 

Ps: Jak poradzić sobie z wygiętą tarczą hamulcową, ocierającą o okładziny. Naprostowałem największe odbicia od lini prostej ręką, i dałem dzisiaj do tego zaprzyjaźnionego serwisu? Czy serwisant poradzi sobie z tym? Jeżeli tak to ile powienien wziąć za tą naprawę? Pewnie są jacyś serwisanci na forum proszę o odpowiedź? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PrzeLuka

Odsyłam do kanału Daniela na YT. Tam znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczase serwisu. 

Ja rower rozbieram na części pierwsze, czyszcze i składam. Po drodze sprawdzam czy coś wymaga wymiany. W zasadzie wszystko robie sam, bo posiadam odpowiednie zaplecze. 

Wykonaj to co jesteś w stanie zrobić samodzielnie. Jeśli nie chcesz czegoś ruszać z racji braku wiedzy lub narzedzi to zleć to serwisowi. Samodzielnie i bez problemowo możesz przejrzeć piasty, stery, linki z pancerzami.

Temat był tyle razy poruszany i omawiany na forum, że wątek w zasadzie jest zbędny. Poczytaj istniejace w odpowiednim dziale.

  • Lubię to! 1
  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Aby zrobić samemu serwis potrzeba narzędzi , stojaka i środków do konserwacji oraz oczywiście wiedzy

Większość forumowiczów przeglądy robi samemu

  • Pomógł 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
6 minut temu, piter614 napisał:

potrzeba (...) stojaka

Nie koniecznie 😉 Ułatwia robotę ale nie jest niezbędny.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Devilek na Earth s3

Dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Tak na serio rozbiera sz rower do gołej ramy
Czyścisz wszytkie elementy, smaruje sz i składasz
Zależy wszytko jaki masz osprzęt, jak masz np korbę na kwadrat potrzebny Ci ściągacz jak masz hollowetch wystarczy mieć imbusy
By wykręcić suport trzeba mieć klucz tutaj też zależy jaki suport
By wyczyścić stery wystarcza imbusy
Smar pędzelek i jazda
Klucze możesz kupić w necie były by najtańsze
Tak na prawdę potrzebuje kilku kluczy
Wrzuć jak masz rower

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Devilek na Earth s3

Rower mam na moim profilu w zakładce O MNIE 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotr.solek

Jeśli kilometrów niewiele (6 miesięcy niewiele mówi), to wystarczy wizualna inspekcja, przetarcie i może spokojnie przezimować. Jeśli podczas jazdy coś nie tak i brakuje "zapału do psucia" , to zaprzyjaźniony serwis będzie pomocny.

Edytowane przez piotr.solek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Kup książkę "zinn i sztuka serwisowania roweru" obejżyj film Daniela o serwisie całego roweru i do dzieła! Powiem Ci że jak sam nie zrobisz to nie wiesz czy nic cię w drodze nie zaskoczy. Rok temu byłem zieloniutki jak ty. A dziś mogę się nazwać mechanikiem pasjonatem.

Tarczę naprostujesz bez problemu. Czasami nawet fabryczna tego wymaga. Jest do tego specjalny przyżąd ale kluczem nastawnym też się da. Naciągacz tam gdzie są ramiona. Są o tym filmy.

Co do serwisu poświęć koniec sezonu na poznanie swojego roweru. Wnikliwie wyczyść napęd. Nasmaruj swożnie, kółeczka i sprężyny przerzutek. Wyszejkuj i nasmaruj łańcuch. Warto zajżeć do piast. Często fabrycznie mają słabe smarowanie. Jeśli heble masz hydrauliczne warto sprawdzić czy nie są zapowietrzone. Ewentualnie przelać. Wyczyść zaciski. Skontroluj klocki. W razie potrzeby przejedź je na papierze ściernym. W pancerze przerzutek wpuść kilka kropelek oleju do łańcucha. Przeserwisuj amorek. Raz w sezonie to minimum. Jak już będziesz go miał wyjętego ogarnij stery.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się