onefothefew

nawodnienie

Rekomendowane odpowiedzi

onefothefew

Witam, pierwszy post, wydaje mi sie ze w odpowiednim dziale!

Mam takie pytanko względem nawodnienia...

Wczoraj jechałem pierwszy "poważniejszy" wyścig i w jego połowie straciłem napój.

Wyścig jechałem 1h 10m a przy 30tej minucie napoju już nie było! 

Trasa stężyca - garmin mtb, 26km około 350m przewyższeń

Chciałem się zapytać jak duży wpływ na wydajność mógł mieć brak nawodnienia?

O ile lepszy czas mogłem ugrać? (próbuję podnieść swoje ego)

Edytowane przez onefothefew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IOO

Jak dobrze pamiętam to człowiek jest w stanie przyswoić 250 ml płynu na godzinę. Czyli ważniejsze jest dobre nawadnianie organizmu przed wysiłkiem. 

A jak chcesz mieć lepsze wyniki to trzeba ciężej trenować, a nie szukać wymówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
onefothefew

Nie szukam wymówek i nawet zgadzam się z trzecim zdaniem, ALE nie pytałem o porade a o odpowiedź na moje pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir

40 minut bez nawadniania moim zdaniem nie miało wpływy przy obecnych temperaturach na wynik. Nawet producenci izotoników, którym zależy na sprzedaży piszą, że nawadniać się trzeba w trakcie wysiłku dłuższego niż 30 minut ale wpływ przy ogólnym czasie wysiłku rzędu godziny ograniczy się do dłuższego czasu dochodzenia do siebie organizmu już po wyścigu. Co więcej jeśli ze względu na zmniejszenie wagi mogło się przełożyć na czas lepszy o ułamki sekund... :)

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sender

 

W dniu ‎01‎.‎10‎.‎2018 o 13:53, IOO napisał:

Jak dobrze pamiętam to człowiek jest w stanie przyswoić 250 ml płynu na godzinę. Czyli ważniejsze jest dobre nawadnianie organizmu przed wysiłkiem. 

A jak chcesz mieć lepsze wyniki to trzeba ciężej trenować, a nie szukać wymówek.

owszem ale też nie nawodnisz się na "zapas", chyba, że nałykasz się czegoś co zatrzyma wodę w organizmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pete
W dniu 1.10.2018 o 13:15, onefothefew napisał:

Wczoraj jechałem pierwszy "poważniejszy" wyścig i w jego połowie straciłem napój.

Wyścig jechałem 1h 10m a przy 30tej minucie napoju już nie było!

Byłeś na wyścigu czy na popijawie? Wiesz ile czasu straciłeś na picie? I jakie to ubytki na koncentracji! Przy takich czasach i takich warunkach atmosferycznych, to bym w ogóle nic nie zabierał, żeby masy zestawu nie zwiększać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pieterkov

Widocznie miałeś słabe nawodnienie przez jazdą. LIczy się regularne picie wody codziennie. Na początkku organizm słabo wodę przyswaja, potem przyswaja o wiele lepiej. Warto jest regularnie co godzinę przed treningiem pić szklanke wody. Sam ostatnio staram się pić 3 litry wody dziennie, nie zawsze to wychodzi ale zauwazyłem, ze ma to bardzo dobry wpływ na moje zdrowie. 

No i kupiłem sobie wiekszy bidon na rower. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panMarcin
W dniu 22.02.2019 o 07:58, Pieterkov napisał:

Widocznie miałeś słabe nawodnienie przez jazdą. LIczy się regularne picie wody codziennie. Na początkku organizm słabo wodę przyswaja, potem przyswaja o wiele lepiej. Warto jest regularnie co godzinę przed treningiem pić szklanke wody. Sam ostatnio staram się pić 3 litry wody dziennie, nie zawsze to wychodzi ale zauwazyłem, ze ma to bardzo dobry wpływ na moje zdrowie. 

No i kupiłem sobie wiekszy bidon na rower. 

To prawda! Ja już od szklaneczki wody zaczynam dzień. mam apkę specajlna gdzie zaznaczam dzisiaj wypiłem tyle i tyle wody. Fakt początki są trudne masz już dość wody i wizyt w toalecie co chwila ale organizm się przyzwyczaja i później już spoko jest 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.