SzajBajk

Rowery Cannondale 2019. Poradnik kupującego.

Rekomendowane odpowiedzi

SzajBajk

Na sezon 2019 Cannondale przygotował sporo istotnych nowości. Oto przegląd modeli wszystkich kategorii...

Rowery szosowe

Cannondale SystemSix - wyścigowy rower szosowy w odsłonie aero:

  • zbudowany na własnych koła Cannondale Hollowgram Knot 64 (ten sam stożek z przodu i z tyłu),
  • ciekawe opony 23c, które na obręczach Knot 64 mają 26 mm szerokości,
  • zintegrowany kokpit Cannondale Knot SystemBar,
  • olbrzymie oszczędności mocy, nawet na wzniesieniach do 6% (wg Cannondale oczywiście),
  • dwie ramy - z tańszych włókien karbonowych oraz Hi-Mod.

Cannondale SuperSix EVO - klasyczny rower wyścigowy:

  • niezmieniona, bardzo dobrze pochłaniająca drgania konstrukcja,
  • geometria odrobinę mniej agresywna, niż w SystemSix,
  • cieniutka sztyca 25.4, zapożyczona z modelu Synapse,
  • również dwie wersje ramy - Hi-Mod oraz tańsza, zaczynająca się już od osprzętu Shimano Tiagra.

C19_C11119M_SystemSixHM_DA_Di2_BBQ_HERO.jpgRouting.jpgpewlmahzpguud2leedrb.jpgessleq7yjpdpuzlk0gxw.jpgydhwu8tur7hyil1nacld.jpg

 

Cannondale CAAD12 - wyścigowy rower aluminiowy:

  • bardzo zaawansowana, superlekka rama aluminiowa Smartform C1,
  • w pełni karbonowy, lekki widelec,
  • wersje z hamulcami szczękowymi lub tarczowymi,
  • modele na osprzęcie od Shimano Tiagra do Dura-Ace.

Cannondale Optimo - wyścigowa szosówka dla początkujących:

  • geometria identyczna z modelem SuperSix,
  • mniej zaawansowana rama,
  • modele na osprzęcie od Shimano Claris do 105 (także z prostą kierownicą).

4.jpg5.jpg6.jpg1.jpg3.jpg2.jpg

 

Cannondale Synapse Carbon i Alloy - rower szosowy typu Endurance:

  • rama i widelec zoptymalizowane pod kątem pochłaniania drgań,
  • geometria zapewniająca bardziej wyprostowaną pozycję,
  • fabrycznie montowane szersze opony 28c,
  • w z aluminiową ramą widelec jest również w pełni karbonowy,
  • najtańszy Synapse aluminiowy, na osprzęcie Shimano Sora kosztuje około 4000 zł.

vu8ohc7v5rbofvqsfxop.jpgctfazhlgbvafberloo7m.jpgmjzqdnhqggvfi4b74lof.jpg

 

Cannondale SuperSlice - rower do triathlony i jazdy na czas:

  • tylko w wersji Hi-Mod,
  • opony 23c,
  • osie przelotowe z przodu i z tyłu,
  • jedynie z hamulcami tarczowymi.

hvl94va0s7gioyrz6gjs.jpgqn8m0kb7navjx0kosgld.jpg

 

Rowery typu All-Road

Cannondale TopStone - nowy Gravel / szutrowiec:

  • występuje jedynie w wersji aluminiowej,
  • komfortowa geometria, dająca frajdę z jazdy,
  • możliwość zamontowania trzech koszyków na bidon i wielu akcesoriów,
  • kompatybilny ze sztycami opuszczanymi,
  • gwintowane mufy suportowe
  • szerokie opony 40c.

tvocvmdscooatzq0qmpc.jpgcxccwtqjyvbjz1mhiglf.jpgrv2qmdzrrfcgqftuvyue.jpg

 

Cannondale Slate - wariacko-zabawowy "gravel" z widelcem amortyzowanym:

  • bardzo nietypowy rower z kołami 650B,
  • amortyzator Lefty Oliver ze skokiem zaledwie 30 mm,
  • opony 42c i bardzo duża przyczepność,
  • wyłącznie napędy z korbą jednorzędową.

bljwopqbkkw6gasir6ac.jpgnbtcnoygi0ogm7unwwvc.jpg

 

Cannondale CAADX (alu) oraz SuperX (karbon):

  • oba modele zaprojektowane do zawodów przełajowych - CX,
  • agresywna geometria, duże prześwity na błoto,
  • napędy 1x oraz 2x.

dd7zd3deh1lax34oalst.jpgt3kgc8gpwjhmlmclbs0k.jpgd7u0yyr8thhg9hc3xbwl.jpg

 

Rowery górskie.

Cannondale F-SI - wyczynowy hardtail do zawodów Cross Country:

  • zupełnie nowa rama,
  • po raz pierwszy u C-dale główka ramy w systemie tapered,
  • zintegrowany zacisk sztycy, zwiększający elastyczność,
  • asymetryczny tylny trójkąt, dający symetrycznie zaplatane koło tylne (Ai Offset),
  • zupełnie nowy Lefty Ocho - już nie dwupółkowy (lżejszy, mniej sztywny),
  • koniec z wersją aluminiową ram F-SI,
  • Lefty Ocho występuje w wersji karbon i alu.

alsscrjdmcvprz5cg8xx.jpgC19_C25129M_F-SiHM_WC_REP_HERO.jpgC19_C25129M_F-SiHM_WC_REP_HERO_NON.jpg

 

Cannondale Scalpel SI - rower w pełni amortyzowany do XC i maratonów MTB:

  • 100 mm skoku z przodu i z tyłu,
  • Ai Offset - asymetryczny tylny trójkąt,
  • system Zero Pivot, z elastycznymi rurkami wahacza,
  • miejsce na dwa bidony,
  • damper częściowi schowany w ramie,
  • aż trzy wersje ram: Hi-Mod, tańsza karbonowa oraz alu!

gr3r20wn4hmngqufy1zz.jpgvweawr4yttnswj4ban5m.jpgzgbbjvxq3iekepfucsdx.jpg

 

Cannondale Jekyll - mocny rower full suspension do Enduro MTB

  • wersja 27.5 ze skokiem 165 mm z tyłu i 170 mm z przodu,
  • wersja 29'er ze skokiem 150 mm (przód i tył),
  • damper z systemem Gemini (zmiana skoku tylnego zawieszenia podczas jazdy),
  • solidny osprzęt na ciężkie trasy MTB.

hktrtqo1zrozfpqnxgkp.jpgoagjfxrfoxcckoconnum.jpgszkgs8ncc10zpazjo1zq.jpg

 

Cannondale Trigger - rower All Mountain full suspension:

  • skok zawieszenia 145 mm z tyłu i 150 mm z przodu,
  • system Gemini do zmiany skoku tylnego zawieszenia za pomocą manetki,
  • koła 27,5 cala,
  • ramy wyłącznie karbonowe,
  • tylne trójkąty asymetryczne - Ai Offset.

nggh1f9msyeaazizaxnb.jpgphpsnls0x7nkrofhxo4p.jpgv8sitxrg0vmyxhjucdbn.jpg

 

Cannondale Scalpel SE - Scalpel ze zwiększonym skokiem (115 mm z tyłu i 120 mm z przodu).

Cannondale Habit - rower full suspension typu Trail / ścieżkowiec:

  • koła 27,5 cala,
  • skok 120 mm z przodu i z tyłu,
  • wersja karbonowa i aluminiowa.

1.jpg2.jpg3.jpg

 

Cannondael Bad Habit - trailowy full z kołami "w plusie":

  • koła 27,5+ (opony 2.8),
  • skok 120 mm z przodu i z tyłu,
  • wersja karbonowa i aluminiowa.

4.jpg5.jpg6.jpg

 

Cannondale Cujo - trailowy hardtail:

  • bardziej przystępny cenowo od fulli,
  • aluminiowa rama SmartForm C2,
  • koła 27,5+ (opony 2.8).
  • zabawowa geometria.

7.jpg8.jpg9.jpg

 

Cannondale Trail: hardtail do XC dla początkujących:

  • aluminiowa rama SmartForm C2 Boost,
  • najtańszy model już za około 2000 zł,
  • brak systemu Tapered (sterówka 1 1/8").

11.jpg22.jpg33.jpg

 

W wersji wideo omawiam te i inne modele Cannondale 2019:

 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach