lvkasz

Triban 540 ew. inny oraz rozmiar...

Rekomendowane odpowiedzi

WojtekWojtek

Co zlego jest z kolami z Vento 4.0? Oprocz tego, ze oczywiscie nie sa to wylajtowane kola dla scigaczy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Argi
1 godzinę temu, WojtekWojtek napisał:

Co zlego jest z kolami z Vento 4.0? Oprocz tego, ze oczywiscie nie sa to wylajtowane kola dla scigaczy? 

Nic. Miałem takie, mój kolega ma w Vento 3.0. I moje jeździły i jego jeżdżą. Kwestia gustu, ale wg mnie są paskudne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

nie znam się, ale z tego co  mi mówili w sklepach koła kross vento 3-4 złożone są na słabych podzespołach i będą słabsze od podstawowych kół firmy Macic założonych do Tribana 540

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieq

To chyba są dwa takie same tematy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieq

Na temat fabrycznych kół nie mogę wiele napisać bo mam Vento 4.0 od niedawna. Nie ma jakiejś lipy jeżeli chodzi o podzespoły, obie piasty są Tiagry a obręcze Alexrims - zestaw wytrzymały, ale przez to ciężki. Jak pisałem wcześniej, koła zawsze możesz zmienić jeżeli będziesz miał taką potrzebę a fabryczne sprzedać.

Edytowane przez cieq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ComaR

Cześć Łukasz. 2 lata przejeździłem na Tribanie 520 więc mogę Ci coś podpowiedzieć. Mam 178cm wzrostu i też wahałem się między M i L, na jazdach próbnych na obu czułem się dobrze. Ja wybrałem M ale przy twoim wzroście brałbym L. Aksiumy mają reputację trwałych i mocnych ale jednocześnie bębenki w tanich Mavicach już opinie mają nienajlepsze. Grupa 105 jest super, ale w 540 nie jest kompletna, gorsza korba i hamulce. Moim zdaniem największą wadą Tribana są hamulce long caliper, na płaskim może nie tragiczne ale jak pojedziesz kiedyś w górki zrozumiesz o co chodzi. Kolejny temat to przełożenia, dla słabszego amatora na start dobry jest compact a w górach dodatkowo docenisz kasetę 11-32. W 540 są twardsze przełożenia ale jak masz mocną nogę to nie wada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

A ile masz wzrostu i przekroku?jaki rozmiar Centa wg Ciebie dla mnie był by ok...cholera to Bento też ciekawa opcja tym bardziej że przez neta za ok 3tysiące idzie kupic

Edytowane przez lvkasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieq

175 cm i 84 cm, wybrałem M-kę. Na Twoim miejscu przymierzyłbym się do L-ki. W Krossach górna rura w M-ce jest niemal tak długa jak w L-kach innych producentów i trzeba brać to pod uwagę (ja nie do końca tak zrobiłem). W razie czego można pokombinować z długościami mostka +/- 10-20 mm.

W linku masz zestawienie piast Shimano, wygląda na to że Tiagra 4700 jest identyko konstrukcyjnie jak 105 5800 (105 będą pewnie nieco lżejsze):

https://kastor-bike.pl/Piasta-tylna-Shimano-FH-RS400-10-11rz-32H-czarna

Edytowane przez cieq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

a siodełko w Vento 4???? z informacji dostępnych w necie wynika,że jest niewygodne i kiepskiej jakości czy to prawda? PS. Cieq jestem amatorem i takim zostanę - jeśli kupię już nowy rower (3,5 tyś to dla mnie dużo) to nie mam zamiaru w NOWYM od razu coś modyfikować poprzez zakup kół wartych 1/2 bądź mniej wartości roweru. Szukam bikea który z fabrycznymi podzespołami posłuży mi kilkanaście lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieq

Opinie na temat siodełka są podzielone bo każda "dupa" jest inna :) Jestem w trakcie testów, ale prawdopodobnie pójdzie do zmiany... Też jestem amatorem, jeżdżę na MTB, szukałem nowej szosy za 3000 - 3500 zł dla urozmaicenia treningów.

Edytowane przez cieq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ComaR

A może dozbierać do np. Rose pro sl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Rose trochę droższa jest...ale nawet gdybym uciułał różnicę, to i tak już nie ma dostępnego mojego rozmiaru. Zostały tylko większe a używki nie chce. ComaR ogólnie jesteś zadowolony ze swojego Triban 520??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ComaR

Rose pro sl zaraz będą bo właśnie weszły w nowym malowaniu i ze 105 r7000. Triban 520 to była moja pierwsza szosa, trochę na próbę czy wogóle się wkręcę w jazdę po asfaltach. Po 2 latach wiedziałem już więcej i mogłem wybierać bardziej świadomie. Preferuję dłuższe trasy z reguły między 100 a 200 km oraz geometrię endurance. Od roku jeżdżę na Rose Xeon TeamGF na 105. W porównaniu z Tribanem rama i widelec są o wiele wygodniejsze, w tribanie założyłem podkładki żelowe pod owijkę a w rose na tych samych oponach jeżdżę bez rękawiczek. W tribanie najsłabsze były hamulce, zmiana okładzin oraz linek i pancerzy trochę poprawiła ale do 105 nie ma nawet porównania. Na szosie 100 zakrętów czuć różnicę.
Na minus Rose to położenie tylnego hamulca i miejsce na opony 25 mm, realne 28mm pozostawia może 1-2mm wolnego miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieq

Prośba do moderatorów o scalenie tematów, są dwa takie same w dwóch różnych działach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

ciekawe ile ta nowa Rosa pro sl będzie kosztować...może  nie byłaby to zła alternetywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P

Są już nowe modele i pełna rozmiarówka. Cena bez zmian 1099 + 32 EUR. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Właśnie również proszę o scalenie moich dwóch postów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Faktycznie...rower fajny, ale czy jest sens aż tyle kasy wykładać..4800 zł ponad, poza tym brak przedstawiciela w Polsce - pewnie schody  w przypadku realizacji gwarancji..Gdybym miał tyle wyłożyć (pisze czysto teoretycznie) nie wiem czy nie kupiłbym Author Aura 55. Daleki jestem od kupna roweru z uwagi na markę, ale przy zbliżonych parametrach, cenie mamy rower markowy z przedstawicielem w Polsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ComaR

Ale tu masz gorsze hamulce i korbę za 400 pln więcej. Prawda jest taka, że ruszają wyprzedaże i można znaleźć dobre okazje, a najbardziej opłaca się kupić rower używany, czasami ludzie po sezonie zmieniają sprzęt na lepszy i znaleźć można rower na gwarancji w dobrej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heboket
2 godziny temu, lvkasz napisał:

Właśnie również proszę o scalenie moich dwóch postów. 

Podaj link do drugiego wątku.

Ma przyszłość, zgłoś swój wątek i w zgłoszeniu poproś o scalenie - będzie to dla mnie bardziej widoczne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

wyżej link :) to były moje pierwsze posty, stąd to zamieszanie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heboket
22 godziny temu, lvkasz napisał:

wyżej link :) to były moje pierwsze posty, stąd to zamieszanie:)

Zrobione ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrew1985

Lvkasz i co zakupiłeś szosę ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Tak zakupiłem w bardzo dobrym stanie używaną Meridę Reacto 500:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AdalbertFreeman
Napisano (edytowane)

Ja mam Tribana 540 przy wzroscie 177 rozmiar M. I jest super, ważę okolo 86 kg z tym ze trenuje triatlon i mniej brzucha wiecej w rozbudowny jestem w innych partiach. Jendak pozycja w dolnym chwycie jest niewygodna dla mnie. Pozycja w chwycie górnym jest wystarczająco niska, a zarazem wygodna.

W rowerku wymienilem sztyce na karbonową, siodelko od Speca, łancuch grupowy 105, hamulce 105 (opisalem w innym wątku, bo nie pasuja tak z pudełka), pedały grupowe 105, być może wymienię jeszcze korbę. Jednak za taka kasę nawet jesli doliczyć te wydatki to jest genialnie. Wielu i trochę mnie razi ten rodowód Decatlona, jednak jak obiektywnie zerkniemy na rower to w tym przedziale cenowym nie ma konkurencji. Był kilka lat temu Huragan na 105 ale też z niego się szybko wycofano.

Zawsze potem mogę wymienić rame na carbon nawet ta z Decatlonu mi sie podba, a cały osprzęt mam na wystarczajacym poziomie.

Tak tylko dodam, że jak wielu narzeka na hamulce. Wymiana obecnie na 105 z grupy 5800 mnie osztowala 240 zl za oba. to nie jest kwota chyba zbyt wysoka na takie usprawnienie, a koszt roweru nie wzrasta dramatycznie.

Edytowane przez AdalbertFreeman
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.