lvkasz

Triban 540 ew. inny oraz rozmiar...

Rekomendowane odpowiedzi

lvkasz

Cześć jestem nowy na tym forum, to jest mój pierwszy post, więc " w dwóch słowach" się przedstawię. Mam na Łukasz, 35 l i bardzo lubię jazdę rowerem. Odkąd pamiętam miałem jakiś rower, aktualnie jeżdżę zresztą już od około 15 lat na rowerze górskim, do którego w ty roku założyłem węższe opony chcąc poprawić jego właściwości jezdne na szosie. Aktualnie dojrzałem do decyzji o zakupie pierwszego w życiu roweru szosowego i tu pojawia się dylemat jaki rower kupić do przewidzianego przeze mnie zakresu cenowego około 3500 zł. Żeby było jasne nie planuje brać udziału w zawodach rower ma mi służyć do jazdy rekreacyjnej po szosie. Trochę zgłębiłem swoją wiedzę teoretyczną głównie poprzez lekturę stron internetowych  i rozmowy ze sprzedawcami. Na ten moment moim typem nr jeden jest Triban 540 za którym przemawiają w mojej ocenie (w podanej kolejności) nw. argumenty;

1. koła Mavik Aksium - zależy mi aby koła po przypadkowym wjechaniu w koleiny w asfalcie, których u mnie nie brak nie pokrzywiły się i ponoć te koła są dosyć trwałe - jak mówią sprzedawcy trwalsze niż inne "zwykłe koła" w szosówkach do ok. 4 tyś zł,

2. grupa 105 - przerzutka tył/przód, klamkomanetki

3. dożywotnia gwarancja na ramę

i tyle z "moich plusów". Mam mieszane odczucia co do hamulców B-Twin i ramy endurance - widać, że ostro wznosi się ku górze - czy aby pozycja nie będzie zbyt wyprostowana? 

 

Zastanawiam się też nad Krossem Vento 4 - pełna Tiagra i rama z karbonowym widelcem i rurą sterową i w dodatku wizualnie ładna z tym że koła zwykłe...

Żeby było jasne szukam roweru nowego, używki mnie nie interesują ponadto nie widzę sensu płacenia za markę - Merida, Giant w moim budżecie oferuje najwyżej grupę Sora.

Uprzejmie proszę o uwagi na temat modelu - czy Triban to dobry pomysł, czy może Vento?? ew. inny, ale jaki??

Jeśli Triban to przy moim wzroście 182 cm, przekrok 86 cm - jaki rozmiar M czy L??? Z rozmiarówki podanej na stronie Decathlona jestem prawie na pograniczu ze wskazaniem na L....Póki co jeszcze nie przymierzałem się do tego roweru w sklepie, ale wiem że nic to nie da - i tak będę mia dylemat, który wybrać mimo przymiarki.... 

Z góry dziękuję za ew. odpowiedzi i sory jeśli ponowiłem wątki z innych postów.

pozdrawiam Łukasz

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR

1. Triban jest sprzętowo i cenowo ok, ale jest po prostu brzydki.

2. W najbliższym czasie wchodzą nowe tribany więc imo warto poczekać - następca 540 wygląda o niebo lepiej

3. Vento 4.0 też może być. To, że koła są wyrobem własnym producenta nie oznacza zawsze gorszej jakości od kół systemowych (jak jest w tym przypadku nie wiem)

4. Zerknij na https://allegro.pl/jamis-ventura-comp-2017-r-wyprzedaz-rocznika-2017-i7407923492.html

Osobiście poczekałbym na tribana

https://www.decathlon.it/bici-da-corsa-triban-rc-520-id_8502389.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Dzięki za odpowiedź. Nowy Triban wygląda przynajmniej z fot lepiej od aktualnego z tym, że chyba będzie miał zwykłe koła marki BTwin a nie Maviki??? Te tarcze chyba też nie są z wyższej półki??

Hm wygląd kwestia gustu..przy wyborze kładę większy nacisk na jakość komponentów i relację cen/jakość. A co z geometrią ramy jak sądzicie w aktualnym Tribanie nie jest zaby za bardzo endurance??

 

 

wątek przenosze do działu "Jaki rower do X złotych? Porady zakupowe."

 

Edytowane przez lvkasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Wątek rozpocząłem w dziale ogólnym, ale tu chyba bardziej pasuje...

 

Cześć jestem nowy na tym forum, to jest mój pierwszy post, więc " w dwóch słowach" się przedstawię. Mam na Łukasz, 35 l i bardzo lubię jazdę rowerem. Odkąd pamiętam miałem jakiś rower, aktualnie jeżdżę zresztą już od około 15 lat na rowerze górskim, do którego w ty roku założyłem węższe opony chcąc poprawić jego właściwości jezdne na szosie. Aktualnie dojrzałem do decyzji o zakupie pierwszego w życiu roweru szosowego i tu pojawia się dylemat jaki rower kupić do przewidzianego przeze mnie zakresu cenowego około 3500 zł. Żeby było jasne nie planuje brać udziału w zawodach rower ma mi służyć do jazdy rekreacyjnej po szosie. Trochę zgłębiłem swoją wiedzę teoretyczną głównie poprzez lekturę stron internetowych  i rozmowy ze sprzedawcami. Na ten moment moim typem nr jeden jest Triban 540 za którym przemawiają w mojej ocenie (w podanej kolejności) nw. argumenty;

1. koła Mavik Aksium - zależy mi aby koła po przypadkowym wjechaniu w koleiny w asfalcie, których u mnie nie brak nie pokrzywiły się i ponoć te koła są dosyć trwałe - jak mówią sprzedawcy trwalsze niż inne "zwykłe koła" w szosówkach do ok. 4 tyś zł,

2. grupa 105 - przerzutka tył/przód, klamkomanetki

3. dożywotnia gwarancja na ramę

i tyle z "moich plusów". Mam mieszane odczucia co do hamulców B-Twin i ramy endurance - widać, że ostro wznosi się ku górze - czy aby pozycja nie będzie zbyt wyprostowana? 

 

Zastanawiam się też nad Krossem Vento 4 - pełna Tiagra i rama z karbonowym widelcem i rurą sterową i w dodatku wizualnie ładna z tym że koła zwykłe...

Żeby było jasne szukam roweru nowego, używki mnie nie interesują ponadto nie widzę sensu płacenia za markę - Merida, Giant w moim budżecie oferuje najwyżej grupę Sora.

Uprzejmie proszę o uwagi na temat modelu - czy Triban to dobry pomysł, czy może Vento?? ew. inny, ale jaki??

Jeśli Triban to przy moim wzroście 182 cm, przekrok 86 cm - jaki rozmiar M czy L??? Z rozmiarówki podanej na stronie Decathlona jestem prawie na pograniczu ze wskazaniem na L....Póki co jeszcze nie przymierzałem się do tego roweru w sklepie, ale wiem że nic to nie da - i tak będę mia dylemat, który wybrać mimo przymiarki.... 

Z góry dziękuję za ew. odpowiedzi i sory jeśli ponowiłem wątki z innych postów.

pozdrawiam Łukasz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sonnenblumen

A myślałeś może o gravelu? Jest bardziej uniwersalny, a do takiej rekreacyjnej jazdy wydaje się wręcz idealny.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Zastanawiałem się nad tym, ale jednak chciałbym kupic typowy rower szosowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Argi

w kategorii jakość użytych komponentów do ceny Triban 540 jest raczej nie do przebicia. Jest jeszcze Radon R1 na podobnych "gratach". Jednak Triban jest sprawdzony, a podejście do klienta po zakupie jest naprawdę niezłe. Geometria Tribana jest bardzo endurance, chyba najbardziej na rynku. 

Doczytałem Twoją długość nogi, raczej proporcjonalna dla tego wzrostu. Będziesz miał na Tribanku wygodnie :) Jeżeli będzie zbyt wysoko, z czasem coś wymyślisz: wywalisz podkładki spod mostka, inna kierownica, mostek.

Edytowane przez Argi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Triban to świetny rower. Sam na niego ostrze pazurki, ale budżet mam na 520. Co do geometrii po przesiadce z górala i tak będzie nisko. Z czasem wywalisz podkładki spod mostka. Możesz też częściej jeździć w dolnym chwycie. W tej cenie jest bezkonkurencyjny. Wygląd to kwestia gustu. Mi się podoba. Co do rozmiaru zdecydowanie L. Jak ci nie podejdzie na wiosnę może odkupię od Ciebie. Tylko dbaj! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Nie powielają tematu tylko poprosił moderatora o przeniesienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
budyn czekoladowy

To Vento i ten Triban mają praktycznie identyczny stack w rozmiarze M. Wywalasz podkładki spod mostka w obu i masz tak samo nisko. Ja wszystkie mam w tribanie już nad mostkiem. I jest dość nisko. Grubasem nie byłem w maju, ale ważyłem 7 kg więcej (przy 179 cm wzrostu) i nie byłem w stanie zejść przez brzuch tak nisko. W tej chwili plecy mam poziomo, gdy jadę na dropach. 

Edytowane przez budyn czekoladowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajop

Zawsze to lepiej niz triban :P

 

kolega tym jeździ, i na razie nie narzeka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Argi

 

Godzinę temu, budyn czekoladowy napisał:

To Vento i ten Triban mają praktycznie identyczny stack w rozmiarze M

Popatrz uważnie na rozmiary ram, zanim napiszesz coś takiego.

To są inne ramy, rozmiar M dla jednego i drugiego znaczy coś zupełnie innego. Weź rozmiary o takiej samej długości efektywnej rury poziomej. Potem policz Stack do Reach i napisz tutaj co Ci wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Czyli wg Was dla mnie optymalny będzie rozmiar L czy  M jeśli chodzi o Tribana 540. Jestem na pograniczu rozmiarowki i mam dylemat..którego  wg mnie przymiarki nie rozwieje;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

@lvkasz moim zdaniem L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
budyn czekoladowy
12 godzin temu, Argi napisał:

 

Edytowane przez budyn czekoladowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Ten brak gwarancji mnie przeraża. W przypadku Tribana jest dożywotnia a ramę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Ale z rozmiarówki podanej na stronie Deca wynika, że równie dobrze dla mnie mógłby być dla mnie rozmiar M (wg Deca od wzr 173-182) bądź L od 182 do 186...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P

Ale przecież nikt nie wywróży jaki rozmiar będzie dla Ciebie dobry. Nie pozostaje nic innego, jak się przymierzyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieq

Łukaszu,

1. Vento 4.0 kupisz teraz za 3 000 zł

2. Jak Ci seryjne koła nie przypasują to złożysz sobie całkiem porządne (chociażby w fitwheels.eu) za +/- 1 000 zł a stare sprzedasz

Edytowane przez cieq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

A co sądzicie o BTwin ultra AF900??droższy..czy warto dopłacić 900 zł to 540tki?czy nie za bardzo sportowy do codziennej eksploatacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

A co sądzicie o BTwin af900?900 zł droższy w stosunku do 540tki..czy warto tyle dopłacić do tego modelu i czy już nie za bardzo ekstremalny do codziennej turystycznej jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieq

Kasujesz posty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lvkasz

Nie. Jestem tu nowy więc może niechcący coś kliknąłem ale raczej nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.