lvkasz

Triban 540 ew. inny oraz rozmiar...

Rekomendowane odpowiedzi

lvkasz

Cześć jestem nowy na tym forum, to jest mój pierwszy post, więc " w dwóch słowach" się przedstawię. Mam na Łukasz, 35 l i bardzo lubię jazdę rowerem. Odkąd pamiętam miałem jakiś rower, aktualnie jeżdżę zresztą już od około 15 lat na rowerze górskim, do którego w ty roku założyłem węższe opony chcąc poprawić jego właściwości jezdne na szosie. Aktualnie dojrzałem do decyzji o zakupie pierwszego w życiu roweru szosowego i tu pojawia się dylemat jaki rower kupić do przewidzianego przeze mnie zakresu cenowego około 3500 zł. Żeby było jasne nie planuje brać udziału w zawodach rower ma mi służyć do jazdy rekreacyjnej po szosie. Trochę zgłębiłem swoją wiedzę teoretyczną głównie poprzez lekturę stron internetowych  i rozmowy ze sprzedawcami. Na ten moment moim typem nr jeden jest Triban 540 za którym przemawiają w mojej ocenie (w podanej kolejności) nw. argumenty;

1. koła Mavik Aksium - zależy mi aby koła po przypadkowym wjechaniu w koleiny w asfalcie, których u mnie nie brak nie pokrzywiły się i ponoć te koła są dosyć trwałe - jak mówią sprzedawcy trwalsze niż inne "zwykłe koła" w szosówkach do ok. 4 tyś zł,

2. grupa 105 - przerzutka tył/przód, klamkomanetki

3. dożywotnia gwarancja na ramę

i tyle z "moich plusów". Mam mieszane odczucia co do hamulców B-Twin i ramy endurance - widać, że ostro wznosi się ku górze - czy aby pozycja nie będzie zbyt wyprostowana? 

Zastanawiam się też nad Krossem Vento 4 - pełna Tiagra i rama z karbonowym widelcem i rurą sterową i w dodatku wizualnie ładna z tym że koła zwykłe...

Żeby było jasne szukam roweru nowego, używki mnie nie interesują ponadto nie widzę sensu płacenia za markę - Merida, Giant w moim budżecie oferuje najwyżej grupę Sora.

Uprzejmie proszę o uwagi na temat modelu - czy Triban to dobry pomysł, czy może Vento?? ew. inny, ale jaki??