morwa

Upgrade trailowy

Rekomendowane odpowiedzi

morwa
Napisano (edytowane)

Witam

Mam dylemat :)

Mam  https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/cube/37900/analog_29  

Używam go głównie do jazdy  po górskich szlakach    moja waga ok 105kg 195cm

chciałbym wymienić w nim amortyzator na coś co  pozwoli na lepszą trakcję oraz komfort      w cenie ok 1500zł ?

Oraz sztycę regulowaną  może być bez manetki ( do ok 1000zł ) ze względu na problem z kolanami  ,  nawet przy krótkich dystansach  przy nisko opuszczonym siodełku pedałowanie jest nie  zalecane a

opuszczanie i wysuwanie   ręcznie jest problematyczne .

Mam założone jakieś tanie opony 2.5  , czy zakup np   MAXXIS HIGH ROLLER II   wpłynie znacząco na trakcję i komfort jazdy ?

No i czy jest sens pakować do tego roweru . 

na fula 7-9tyś raczej mnie nie stać a była by to najlepsza opcja  .

zastanawiałem się też nad fatem  co przedłużyło by to na maxa sezon  ? czy jak sypnie śniegiem to pod górę i tak nie podjedzie ? czy fat to dobra opcja na lato ?

Edytowane przez SpiderMAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SpiderMAN

Widzę, że kolegę ciągnie w stronę trailu, o skakaniu na tym rowerze zapomnij, ale uścieżkowić się da każdego mtbka...

Sens jest jeśli rower Ci odpowiada pod względem geometrii.

Amorek, to myślę, że dobrze by było wymienić na ciut tańszy, na przykład na Raidona Air od Suntoura, a do tego zmienić przednie koło na takie pod QR15, lżejsze i sztywniejsze, w tej kwocie 1500zł bez problemu do zrobienia.

Co do sztycy, to bez problemu kupisz już coś za połowę tej kwoty, pamiętaj jednak, że ta rama nie ma otworów do wewnętrznego prowadzenia linki sztycy, więc musisz kupic taką która ma tę linkę na zewnątrz, jest tego duży wybór w tej średnicy mocowania, t.j. 30,9mm.

Za zaoszczędzoną kasę od razu zmieniłbym tylne koło do pary z nowym przednim, także lżejsze i sztywniejsze.

Co do opon to pakowanie takich balonów do roweru MTB XC\Maraton o dośc komfortowej geometrii to trochę przerost formy nad treścią, pomyślałbym o zmianie tych opon na lżejsze i o szerokości max 2,25-2.3"

A potem modyfikuj napęd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Rower masz fajny. Chcesz fulla - zbieraj na fulla.

Nikt Ci nie powie czy jest sens, czy nie ma inwestować w to co masz.

Amorek na powietrzu zawsze na plus.

W zależności od budżetu możesz myśleć o Raidonie/Epixonie.

O sztycę zapytaj kolegi @Kruup ma coś taniego a sprawdza mu się dobrze.

Co do opon.

Zmiana zawsze wpływa na trakcję.

Pytanie czego oczekujesz.
Jeśli chcesz robić upgrade a myślisz o fullu, rób go niskobudżetowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
morwa

Skakać na nim nie zamierzam  raczej chodzi o górską turystykę rowerową

po całym sezonie  w górach koła są  ok . czy wymiana obręczy na sztywniejsze i lżejsze znacząco wpłynie na  komfort coś zmieni ? 

waga roweru jakoś nie jest dla mnie istotna ( może dlatego że nie mam porównania )

Napęd już mam zmieniony  na deore m6000 .

 Myślałem nad  którymś reconem ?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pizzaq

Z Cube w tej geometrii zrobisz coś fajnego. Amora jak Ci pokazali wyżej wymień, bo przy twojej masie ten może być za wiotki (Recon byłby ok jeżeli wchodzi w budżet). Głównie zmieniłbym napęd: zaczynałem z podobnego do tego co masz, ale 3x10, obecnie mam 2x10. Tylna przerzutka M781 (chyba, ta co do Attention była), kaseta 11-42, korba M6000 36-26 i da się pięknie hasać po górkach. Opony 29x2,25 są ok, większych bym już nie pakował. W takiej konfiguracji zrobił się z tego bardzo szybki i dzielny terenowo sprzęt, łącznie ze spokojnym objeżdżaniem trasy na Kazoorce i skokami gdzie trzeba (tylko techniki mi brakuje). Po modernizacji napędu dużo łatwiejszy w obsłudze na 2 blatach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Recon spoko amorek, ale wierz mi, że lepsze koła dużo potrafią zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Sztyce regulowaną z zewnętrznym prowadzeniem linki spokojnie kupisz w granicy 500 złoty
Jak już będziesz miał sztyce z rączka zobaczysz że nie jest to dobry pomysł, proponuję mimo zewnętrznego prowadzenia linki kupić taką by można było ją używać za pomocą przełącznika na kierownicy
Jazda z taką sztyca to bajka zobaczysz zakochasz się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
morwa

Czyli  po kolei  amor - sztyca  i na koniec obręcze  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
W dniu 20.09.2018 o 19:51, morwa napisał:

Czyli  po kolei  amor - sztyca  i na koniec obręcze  ;)

Koła!!! Co Ci z samych obręczy jak masz proste piasty.

Niskie opory toczenia w piastach na maszynówkach są rzeczą obligatoryjną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Według mnie z rockshox powinieneś być zadowolony
Mam dwa rockshox podoba mi się w nich to że serwis obudwu jest praktycznie taki sam, używa się do nich tego samego oleju
Dostępność instrukcji na stronie 100% tak samo bezproblemowu dostęp do części gdy zachodzi jakaś potrzeba wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
morwa

padło na epixona z uwagi na mega promocję  ( nówka z przesyłką 570zł ) . wczoraj mała trasa po płaskim   - zero odczuwalnej zmiany

Dziś ustawię sag i zobaczymy na szlaku jak daje radę

  • Zażenowany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
1 godzinę temu, morwa napisał:

padło na epixona z uwagi na mega promocję  ( nówka z przesyłką 570zł ) . wczoraj mała trasa po płaskim   - zero odczuwalnej zmiany

Dziś ustawię sag i zobaczymy na szlaku jak daje radę

Sorry, ale wybrałeś uginacz... Nie amortyzator...

Nie spodziewaj się cudów po prostym amorku powietrznym z marnej jakości tłumieniem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer

Zdecydowanie to dobrej konfiguracji kół szyciej odczujesz zmianę w komforcie i wtrakcji niż samego amortyzatora. 

Rozważyłbym zmianę obręczy na takie o możliwie jak najszerszej szerokości wewnętrznej np. 25mm, 30mm. Dzięki temu opona będzie się inaczej układać i zwiększy się powierzchnia jej styku i sposób z podłożem. Wtedy otrzymujesz porządną trakcję i komfort. Dodatkowo, gdybyś przeszedł na system bezdętkowy i jeździł na uszczelniaczu to mógłbyś jeszcze mocniej obniżyć ciśnienie w oponach bez ryzyka dobicia. Wtedy komfort jazdy idzie mocno w górę. Amortyzator może nie dać takiego efektu, choć warto byłoby przy okazji pomyśleć nad powietrznym, tak jak sugerują to chłopaki powyżej. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
1 godzinę temu, SpiderMAN napisał:

Sorry, ale wybrałeś uginacz... Nie amortyzator...

Nie spodziewaj się cudów po prostym amorku powietrznym z marnej jakości tłumieniem.

 

o czym ty gadasz chopie? Ja jestem zachwycony pracą tego amorka.

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
morwa

po wymianie amortyzatora  jest odczuwalna zmiana w trakcji ,

dużo bardziej za to  jest teraz zauważana różnica między przodem a tyłem ( wcześniej nie bardzo to odczuwałem że ''tył jest sztywny'' ) 

Kompletnie za to nie zauważam różnicy w regulacji tłumienia powrotu . Nie wiem czy z braku doświadczenia jej nie odczuwam czy coś jest nie tak ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruup
Godzinę temu, morwa napisał:

po wymianie amortyzatora  jest odczuwalna zmiana w trakcji ,

dużo bardziej za to  jest teraz zauważana różnica między przodem a tyłem ( wcześniej nie bardzo to odczuwałem że ''tył jest sztywny'' ) 

Kompletnie za to nie zauważam różnicy w regulacji tłumienia powrotu . Nie wiem czy z braku doświadczenia jej nie odczuwam czy coś jest nie tak ,

Tu nie trzeba mieć doświadczenia. jak dokręcisz na żółwika to ma wracać wolno, najprościej sprawdzić czy działa dobrze na sucho. naciskasz na kierownik i patrzysz jak szybko wraca. Tak robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przemcio

Miałem Attentiona wiec rama chyba taka sama. Wzrost podobny ale ciut cięższy jestem.

Wg mnie trochę się pospieszyłeś z amorkiem. Poszukać promocji na coś z 34mm goleniami. Ja u siebie założyłem Aurona RC2. Genialny amorek i mieścił się w założonym przez Ciebie budżecie. Epixona może się okazać ze zajedziesz szybko przez masę swoją.

Mykmyka śmiało możesz kupować z kindshocka z wewnętrznym prowadzeniem. Ja u siebie zakładałem wew prowadzenie. Wystarczy malutki otwór dopasowany na ciasno wiercony po skosie tuż nad mufą suportową. 5 min roboty.

Opony polecam z przodu założyć 2,4 a z tylu 2,25. Noe oszukujmy się kawał byka z Ciebie wiec wypadało by to wziąć pod uwagę przy planowaniu upgradów.

Mój po upgrade’ach i na takich oponach wygladał tak

18a0aadb2908c368a517bd044c0c80b4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nurek_

A według mnie ogólnie pospieszył się z upgrade-em. Do jazdy po górskich szlakach, przy takiej wadze celowałbym w rower pokroju Dartmoor Primal/Hornet , NS Djambo Eccentric itp. Trialowa geometria, zamiennie koła 27+/29, mocna rama. Nowy Primal kosztuje ok 5k, używkę można wyrwać za 3-3,5k, ewentualnie jak część gratów już ma to ramy Dartmoora są w rozsądnych cenach - można powoli składać sprzęt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
W dniu 28.09.2018 o 14:46, zibi_j1 napisał:

o czym ty gadasz chopie? Ja jestem zachwycony pracą tego amorka.

Ty masz Raidona, a nie Epixona... ;)

Różnią się tłumikiem, te w Raidonie reagują jakoś na zmiany ustawień, te w Epixonie nie są tak czułe.

Po regulacji zapewne będzie lepiej u autora wątku.

Ale jak mówię nie spodziewajcie się cudów po amortyzatorach z tego przedziału cenowego.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruup
2 minuty temu, SpiderMAN napisał:

Ty masz Raidona, a nie Epixona... ;)

Różnią się tłumikiem.

Po regulacji zapewne będzie lepiej u autora wątku.

Ale jak mówię nie spodziewajcie się cudów po amortyzatorach z tego przedziału cenowego.

 

Nie róznią sie tłumikami, ostatnio rozbierałem epixona i jest dokładnie ten sam co w raidonie. Epixon raczej nie działa gorzej niż recon itp.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
7 minut temu, Kruup napisał:

Nie róznią sie tłumikami, ostatnio rozbierałem epixona i jest dokładnie ten sam co w raidonie. Epixon raczej nie działa gorzej niż recon itp.

Są tłumiki TR oraz XC, w Raidonach zazwyczaj jest XC.

Generalnie to można się pogubić.

Jeśli cokolwiek miałbym kupić to z tłumikiem TR, gdyż ma on regulację tłumienia oraz kompresji.

Reszta jest taka sobie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przemcio
A według mnie ogólnie pospieszył się z upgrade-em. Do jazdy po górskich szlakach, przy takiej wadze celowałbym w rower pokroju Dartmoor Primal/Hornet , NS Djambo Eccentric itp. Trialowa geometria, zamiennie koła 27+/29, mocna rama. Nowy Primal kosztuje ok 5k, używkę można wyrwać za 3-3,5k, ewentualnie jak część gratów już ma to ramy Dartmoora są w rozsądnych cenach - można powoli składać sprzęt.

Jak miał już Cube’a to może małymi krokami upgradeować. Ja swojego robiłem powoli montując coraz lepszy osprzęt jak zaczęła już przeszkadzać geo ramy do ambitniejszej jazdy to po prostu złożyłem Attentiona do factory setupu i sprzedałem. A potem kupiłem ramę Cube’a full suspension i zabawa zaczęła się od początku.

Dlatego pisałem o Auronie bo to zakup już na długi czas i nie wymięknie jak założyciel tematu zapragnie trochę ambitniej pośmigać. Rama ta co ma to szczegół bo nowa kosztuje 70€ ;-) jak będzie chciał sztywniaka to dartmoorowe ramy chodzą po ok 700 pln. Lub fulle np Cube po ok 250-300€.

Ale już będzie wiedział czego tak naprawdę chce :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się