Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Wiele razy przewijał się temat chińskiego karbonu. Cześć osób twierdzi że to są dobre produkty inni nawet nie zamierzają inwestować w komponenty nieznanych producentów. Postanowiłem sprawdzić jak to wygląda w praktyce więc wybrałem komponent który w razie awarii będzie najmniej inwazyjny. Padło na sztycę. Kupiłem dwa modele. Pierwszy 27.2 długość 350 i założyłem do szutrówki. Dokładnie nie powiem ile przejechałem kilometrów ale już pokonałem trasy po szosie, polnych drogach i udało się wpaść w jakieś dziury. Sztyca wygląda dobrze nic się niepokojącego nie dzieje. Idą za ciosem postanowiłem zamówić jeszcze jeden model tym razem 31.6 x 400. Zamontowałem do ramy Accent Peak 29. Tym razem niestety już tak dobrze nie było. Zima się zaczęła warunki na zewnątrz nie zawsze sprzyjają wypadom do lasu. Przejechałem około 100km ścieżkami rowerowymi i w trakcie trzeciej jazdy sztyca poddała się pod moimi 100 kilogramami. Najpierw coś strzeliło w siedzeniu a po 2km miałem luzy na sztycy i nie byłem w stanie siadać. Historia skończyła się dla mnie pozytywnie bo pękła przed upływem czasu ochronnego więc dostałem kasę z powrotem. Porównując cieńszą do grubszej miałem wrażenie że 31.6 ma cieńsze ścianki. W przypadku 40 centymetrowej dużo więcej jej wystawało poza ramę co powodowało większe przeciążenia. Podczas montażu użyłem smaru do karbonu i klucza dynamometrycznego używając praktycznie najmniejszej siły (3-4 Nm). Wszystko powinno działać. Możliwe że mój egzemplarz był zwyczajnie wadliwy. Może wina temperatury koło zera stopni i karbon stracił na elastyczności. Szukałem w opisie jakieś wskazówek co do montażu to oczywiście nic nie znalazłem. Biorąc to wszystko pod uwagę doszedłem do wniosku że ryzykowanie z chińskim karbonem nie jest wartę wszystkich plusów które może zaproponować (cena, waga). Na samym końcu jadąc gdziekolwiek zastanawiasz się kiedy sztyca pęknie i cały czas uważasz żeby nie doginać roweru. Lepiej mieć aluminium nawet dwa razy cięższe ale maksymalną radość z jazdy.
  3. Suntour raidon serwis

    Przerobiłem. Jestem po serwisie. Jestem bardzo zaskoczony. Wszystko poszło zgodnie z planem.. nie miałem żadnych wątpliwości, ale w środku amortyzatora pod uszczelkami nie było gąbeczek olejowych... po prostu puste miejsce. Wyczyściłem go dobrze, nasmarowalem, komorę powietrzna zalałem olejem i złożyłem z powrotem. Teraz pytanie, co się mogło stać jeśli ten amortyzator był używany bez tych gąbeczek??! Kupiłem go używanego ale w bardzo dobrym stanie, gościu który mi go sprzedał to dzieciak, Wiec wątpię żeby on zajrzał do środka i zabrał je. (Kupił go nowego). Rozumiem ze teraz kupić jak najszybciej te gąbeczki i z powrotem zaaplikowac?
  4. Wczoraj
  5. Konkurencja dla Scotta Spark, około 15 tys. zł

    Treka trzeba negocjować. Na YT patrzyłeś? Jeffsy CF jest na granicy budżetu, z tym, że na 2018 trochę namieszali w specyfikacji
  6. Wdrożenie do kolarstwa - trening początkującego

    Zależy w jakim stopniu. Po oblodzonym asfalcie da się jeździć, gorzej z hamowaniem. Zgadzam się w 100%. Dzisiaj można było pojeździć po świeżym śniegu, ale zostało go niewiele, bo drogowcy zdążyli wcześniej odśnieżyć DDR. Co do trenażera - zaczynam się poważnie zastanawiać. Przede wszystkim to oszczędność czasu i pieniędzy. Przychodzę do domu, odpalam Zwifta, wsiadam na rower i kręcę w ciepłym pomieszczeniu, pilnując stref mocy. W przypadku treningu na dworze panują ciężkie warunki atmosferyczne, trzeba wydać kasę na odzież zimową (w ogóle to trudny temat), niszczy się osprzęt, jest ciemno, tracimy czas na ubieranie się, wyjazd poza miasto, a po powrocie na mycie roweru. Jest też druga strona medalu. W MTB istotną rolę odgrywa technika i panowanie nad rowerem, a tych cech nie wyćwiczymy jedynie kręcąc korbą i zmieniając przełożenia. Zawodnicy, którzy na lokalnych wyścigach stają na podium, nie trenują na trenażerze, lecz jeżdżą po lesie niezależnie od pogody. Co do hałasu - już sam napęd mojego roweru hałasuje, a co dopiero trenażer. Może warto kupić jakiś używany i spróbować. Jeśli sąsiedzi zaczną chodzić na skargę i najlepsze maty go nie wytłumią, wtedy sprzedam go z niewielką stratą. Plusy: + trening według planu w ciepłym pomieszczeniu niezależnie od pogody + pomiar mocy Minusy: - hałas - ćwiczymy jedynie kondycję U mnie jest jeszcze jeden minus. Chcąc dalej dojeżdżać do pracy musiałbym codziennie zmieniać oponę lub kupić rower szosowy. Są też trenażery z oporem na obręcz lub montowane bezpośrednio do piasty. Jeśli ktoś takowy posiada lub miał okazję taki testować - niech się wypowie. W tym roku zima nas rozpieszcza, ale może nas jeszcze zaskoczyć. Teraz jeszcze znajomy namawia mnie na bieganie 3 razy w tygodniu. Tutaj mam kolejne wątpliwości, bo okres przygotowawczy mam za sobą, zaliczyłem już w tym roku pierwszy wyścig rowerowy i powinienem skupić się tylko na rowerze. Dochodzą dodatkowe koszty (ciuchy do biegania w zimie). Natomiast jest możliwość, aby pobiec w marcu Tropem Wilczym na 5 km, potem duathlon (chyba czerwiec), ale czy naprawdę opłaca się ciągnąć 2 sroki za ogon?
  7. „Gąbczasty” hamulec pod mufą

    Jagwire selle elite road Też będzie wchodzić kwestia jak pancerz jest prowadzony, jak zakręca.. W każdym razie u mnie te hamulce są twarde. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  8. „Gąbczasty” hamulec pod mufą

    @egzo23 Jakie masz linki i pancerze?
  9. Accent Nodkapp (2017) - DIABOŁ

    Stanęło na powietrznym Raidonie z alu rurą, blokadą.
  10. Przewód przy zacisku - pozycja

    Niektórzy mają 'łatwiejszą grupę' i wszystko idzie bezproblemowo. Przynajmniej będziesz miała radość z faktu, że ze wszystkim sama sobie poradziłaś Czekamy na podsumowanie wszystkich prac jak tylko się zakończą.
  11. Przewód przy zacisku - pozycja

    Poluzowałam tę śrubę bardzo delikatnie, ustawiłam co trzeba, dokręciłam i póki co nic nie cieknie, ale będę obserwować to miejsce. Skróciłam też dzisiaj przewody i póki co też nic nie cieknie, ale czy zrobiłam to prawidłowo i szczelnie, to pewnie się w praniu okaże. Jakby co mam jeszcze dwa zapasowe zestawy oliwek, a przewody też mają pewien zapas, więc najwyżej będę powtarzać całą operację. Jutro może się uda zalać i odpowietrzyć wszystko. Czas nie wiadomo kiedy ucieka i prace idą wolniej przy tym rowerze niż przypuszczałam.
  12. Konkurencja dla Scotta Spark, około 15 tys. zł

    Mnie zależy na rowerze z wyciągniętym przodem, aby sprawdzał się również na górskich trasach. Chcę jednak pozostać przy stosunkowo krótkim skoku, aby utrzymać wagę w okolicy 13 kg i zachować sensowną efektywność pedałowania. Canyon Lux i Neuron mają tradycyjną geometrię XC, z bardziej pionową główką ramy niż oczekuję.
  13. Liczniki Lezyne GPS

    Powinno. Ale TCX nie musi zawierać danych TbT i już takie miewałem, więc trzeba by spróbować Faktycznie, zasugerowałem się tym, że przy eksporcie można zmienić domyślną odległość od zakrętu, kiedy pojawia się powiadomienie. Zmiana odległości wymaga konta premium. A już porzuciłem tę stronę, jak widać niepotrzebnie. Dzięki Ja testuję od sierpnia, regularnie >40km. Owszem, czasem wskazówki są niejasne dla mnie, ale to raczej wynika z zakłóceń w samym GPS. Czasem też nie przelicza trasy, jak zboczę z wyznaczonej i nie wiem czy po prostu nie ma innej, czy coś głupieje.
  14. Konkurencja dla Scotta Spark, około 15 tys. zł

    Canyon Lux? Za niecałe 14k masz maratonowego, karbonowego fulla na SID XX, grupie GX Eagle, kołach DT X1700. Waga na stronie Canyona - 11,2 kg. https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-7-0-pro-race.html Nie sądzę, że w tych pieniądzach znajdziesz coś lepszego, a nawet porównywalnego. To samo tyczy się zresztą modeli szosowych Canyona. Relacją jakość/cena po prostu miażdżą konkurencję.
  15. „Gąbczasty” hamulec pod mufą

    Tiagra 4700 hebel nie jest gombczasty. Ani przód ani tył. Kwestia linki, pancerza, ustawienia klocków. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  16. Przewód przy zacisku - pozycja

    Ostrożnie. luzując tą śrubę może pojawić się wyciek. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  17. Okulary dla okularnika

    Odnośnie okularów Force Ride Pro - u mnie po 1 sezonie okulary są w tragicznym stanie - kolor oprawek wyblakł, wszystkie gumy na oprawkach się kruszą i odpadają - pewnie efekt działania potu...
  18. co lepsze? Klasa vs. wiek?

    Jak można zobaczyć po konstrukcjach i trendach rozwiązania z wyższych grup schodzą powoli do niższych więc SLX z 2015 to Deore z 2018 a prawdopodobnie bez wad które były w SLX. W przypadku grup środka (Deore, Tiagra) lepiej opłaci się kupić najnowsze. Osobiście miałem okazje testować Deore z 2010 roku i Acere z 2016. Pomimo że są to bardzo podobne konstrukcje płynność i jakość zmiany biegów w Acera jest o niebo lepsza. Nowszy napęd pomimo że nie miał wymienianych linek praktycznie poza smarowaniem łańcucha nie było nic grzebane działa dużo lepiej niż Deore 2010 z całym napędem wyczyszczonym, nasmarowanym i wymienionymi linkami. Niby w ciągu tych 6 lat technologia nie zmieniła się diametralnie ale jakość się polepszyła. Ostatnią grupą są najwyższe klasy. Jak miał bym kaprys kupić rower w granicach 10.000 PLN to nie kupił bym starszego osprzętu klasy XT czy Dura-ace.
  19. co lepsze? Klasa vs. wiek?

    Teraz jeszcze rodzi się pytanie, jaki masz założony budżet i co w jego ramach możesz dostać nowego, a co używanego. Ale ogólnie, spokojnie może być starszy rocznik, to nie będzie przecież żaden staroć. Byle wybrany egzemplarz nie miał zajeżdżonych kół (piasty, powierzchnie hamujące) czy napędu, łożysk suportu, bo wtedy koszty rosną lawinowo. Na start trzeba też doliczyć jakiś podstawowy serwis łożysk, wymianę linek, pancerzy czy owijki. Kwestia przeliczenia, co bardziej się kalkuluje.
  20. co lepsze? Klasa vs. wiek?

    znaleźć lepiej coś starszego a lepszego, zdecydowanie.
  21. Treningi zimą - czy warto ?

    Jeśli w zimie cisnąłeś interwały i tempówki do upadłego, to po prostu się przetrenowałeś. Szczyt formy można osiągnąć tylko kilka razy w roku. Zgodnie z podejściem J. Friela rok treningowy dzieli się na okresy: przygotowawczy (1-3 m), podstawowy (3 m), rozbudowy (2 m), szczyt formy (1-2 tyg), wyścig, (rozbudowy, szczyt, wyścig)*, okres przejściowy. Szczytów formy może być maksymalnie kilka. W przygotowawczym po prostu kręcimy i uprawiamy inne dyscypliny sportu, w podstawowym robimy bazę tlenową, ćwiczymy szybkość, pod koniec dodajemy tempówki i interwały, rozbudowy to intensywne, ale krótsze treningi. Jeśli chodzi o strefy tętna i mocy, są one opisane w książce. Znam osoby, które poświęcają się na ołtarzu kolarstwa tylko dla fejmu na Stravie. Trenują chaotycznie i też osiągają niezłe efekty. Nie uczestniczą jednak w imprezach sportowych. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki jest Twój cel i przygotować plan, aby go osiągnąć. Mam identyczne wątpliwości, czy w zimie prowadzić trening na rowerze. Pierwszy wyścig, na którym mi zależy, jest już w maju. Jednak moim głównym ogranicznikiem jest technika, zaś pogoda na zewnątrz nie sprzyja treningowi wytrzymałościowemu ani ćwiczeniom techniki (może poza panowaniem na śniegu).
  22. B'Twin Rockrider 520 [2017] - Modyfikowany

    Modyfikacje na plus. Tak z ciekawości liczyłeś ile dołożyłeś kasy plus zakup rowera?
  23. Właśnie przed chwilą oglądnąłem film i chciałem założyć temat. Czy warto wymieniać 105 na ultegrę w szutrówce. Oglądając film widać że sam pantograf jest dużo stabilniejszy ale łańcuch w sumie aż tak mocno nie lata w przypadku 105. Nie ścigając się odczuje różnicę albo czy jestem w 100% ochronić rower przed biciem ze strony łańcucha?
  24. Myślałem o tym sprzęcie, czyli nie polecasz? Właśnie myślałem o efekcie stroboskopu są jeszcze podobne sprzęty o dłuższej żywotności na jednym ładowaniu?
  25. co lepsze? Klasa vs. wiek?

    Dajmy na to: 2016-2017 w porównaniu do 2013-2014, niżej raczej nie mam zamiaru schodzić ( Wtedy już całość wizualnie nie dla mnie, no i przy nastawieniu na geometrie endurance to chyba wcześniej niż 2013 nie da się jej znaleść
  26. Nie ma, co pisać bez oświetlenia poruszanie się na rowerze to szukanie kłopotów nawet nie szukanie to kłopoty. Prędzej czy później zostaniesz trafiony. Mnie w dzień koleś strzelił lusterkiem w kierownicę i wylądowałem w rowie bez zęba. Nawet nie wiem, jakiego koloru był samochód o rejestracji i marce nie wspomnę.
  27. Moc trenażera

    Prawdopodobnie max moc 500W osiągniesz przy największym przełożeniu (najcieższym) i z jakąś określoną prędkością (przeważnie jest to 40 km/h).
  1. Pokaż więcej elementów aktywności