Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Z ostatniej godziny
  2. W takim wypadku powinny sie sprawdzic. Ogolnie uwazam ze fajne opony.
  3. elmapeto

    Odtłuszczanie tarcz hamulcowych

    To o czym piszesz jest na prawdę dobre. Do tego wielką butle do tarcz motocyklowych kupujesz za 10 zł, a nie za cenę sztabki zlota jak w sklepie rowerowym😋
  4. Witam mam pytanie czy ktoś kto się zna mógł by zobaczyć czy ten rower jest w ogóle warty jakiejkolwiek uwagi. Link do aukcji: https://www.olx.pl/oferta/dartmoor-hornet-2015-rower-dh-fr-enduro-ns-surge-dirt-CID767-IDF6xH3.html Ma być to rower do jazdy głównie po mieście do stuntu (jazda na tylnim kole, skakanie na skate parku czasem jakiś skok ze schodów) czasem chcem też się wybrać w teren na jakąś traske w lesie i polatać jakieś fajne hopy. Jak ktoś się zna to bardzo proszę o podpowiedź. Jak rower będzie okej to czy cena jest adekwatna do tego co oferuje. Ważę 68kg i mam 175 cm wzrostu Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję
  5. Dzisiaj
  6. piter614

    Widelec przedni Kross hexagon 2019

    Możesz wsadzić przedłużkę z odpowiednim kluczem przytrzymać i od dołu wtedy powinno dać się wykręcić śrubę
  7. Wczoraj
  8. [EDIT: proszę administratora o przeniesienie do bike fitting / sizing - przepraszam, późna pora ] Czołem, Mam problem który mi spędza sen z powiek i już nie wiem co robić, pomóżcie proszę Żona mi zabiera mój 26" MTB na ramie 17,5" bo ma na nim idealną pozycję i bardzo wygodnie się jej jeździ Więc chcę sobie sprawić nowy rower. Zastosowanie: wycieczki do 100 km, lekki teren, ścieżki, las. Niestety, tu gdzie mieszkam jest w lasach mnóstwo głębszego piachu i na oponach węższych niż 2.0 jeździć się da, ale to na dłuższe wycieczki męczarnia. Chcę opony takie jak mam teraz, Vittoria Mezcal 2,1" (21-23 W!) albo podobne - niezły kompromis między jazdą wycieczkową, dojazdem do pracy po lasach gdzie jest piach a nie męczeniem się strasznie w trasie 100 km. Po asfalcie prawie nie jeżdżę. Do takich zastosowań (wygodniejsza pozycja w trasie) zachciało mi się crossa, najlepiej złożyć samemu na częściach które będę sobie chciał. Budżet to już kwestia wtórna. No i tu zaczyna się problem: wzrost 168 cm, przekrok 75-75,5 cm. Chciałem najpierw składać na ramie Accent Nordkapp, ale rozmiar 18" jest za duży (kolega ma, opieram się kroczem na ramie i to stojąc na palcach), a rozmiar 16" już nie jest dostępny. Jedyny "gotowy" jaki znalazłem w którego wejdzie szersza opona, to Trek Dual Sport (28"). Przymierzyłem najmniejszą ramę 17", wysokością jest "na styk", zostaje mi z 1 cm miejsca, po założeniu większej opony będzie naprawdę na styk... A na długość nie jestem pewien, jak dobrać efektywną długość górnej rury do wzrostu. Obecny 26" ma ok. 57 cm i wydaje mi się trochę za krótki. Czy mi się zdaje, czy nie znajdę w takim razie crossa 28", albo ramę crossową pod szeroką oponę i na mój przekrok? A może ktoś miał taki problem i zna? Oglądam od 2 dni rowery i ramy MTB 29" i wygląda na to, że też nie ma na mój przekrok (a przynajmniej męskich ), weźmy na przykład takiego Cube Aim: https://www.cube.eu/en/2020/bikes/mountainbike/hardtail/aim/cube-aim-blacknred-2020/ Najmniejsza rama dla koła 29" to 17", podany przekrok 77cm to już za dużo. Albo patrzę na geometrię Treka X-Caliber, dla wersji 29", dla mojego wzrostu polecają najmniejszą ramę dostępną dla 29" - M, dla której sugerują przekrok 76 cm czyli już za dużo. Czy są w ogóle MTB (hardtail, z geometrią pod komfortową jazdę - pozycja średnio pochylona) 29", albo crossy albo ramy do których włożę szerszą oponę, na taki wzrost i przekrok, żebym nie dotykał wiadomo czym o ramę? Wiem że wiele osób tak jeździ, ale mnie to przeszkadza, nie czuję się na tyle pewnie na rowerze w każdych warunkach żeby jeździć bez luzu nad górną rurą ramy. Czy pozostaje MTB 27,5"? I tak pojadę za 2 tyg. do Warszawy albo gdzieś gdzie jest więcej dużych salonów żeby się przymierzać, ale chciałbym wiedzieć czego szukać. Najchętniej kupiłbym samą ramę i resztę poskładał, albo podstawową wersję w której i tak prawie wszystko wymienię Wszystkie "współczesne" MTB, szczególnie 27,5" jakie oglądam, mają ciężkie i krótkie ramy, wydaje mi się że nie bedzie to komfortowe w trasach.
  9. Kruk

    Pomóżcie mi z nazwą tego.

    Ta "przejściówka" to pewnie mowa o adapterze. Jeśli chcesz przejść z mocowania z amortyzatora na wprost ( PM ) na boczne mocowanie w zacisku hamulca ( IS ) to: Jeśli chcesz przejść z mocowania w amortyzatorze z boku ( IS ) na proste mocowanie w zacisku hamulca (PM ) to:
  10. Kruk

    przerzutka zee i manetka slx

    Nieee? Manetka i kaseta zawsze musi być ten samej rzędowości, to logiczne ( tak wiem są przypadki że manetki 8 rzędowe obsługiwały 7 rzędowe kasety) Nie, manetki SLX i Zee są bliźniaczo podobne. Jak chcesz manetkę 10 z dużą ilością bajerów to kup XT M780 i problem z bani.
  11. Kruk

    Wymiana suportu FSA Megaexo BB-8000/6000

    Noo to nie wiem. ja u siebie w tokenie normalnie ręką wpycham korbę, ale fakt brałem ze strony tokena, tam jest cena 2 razy taka. Może to podróbka, nie wiem.Jak coś to reklamuj.
  12. Kruk

    Piszczące i trące hamulce tarczowe.

    Może przez to że tłoczek jeden leniwy to drugi szybciej dochodzi do tarczy? Nie wiem jak bardzo purystyczny jesteś w ustawieniu klocków ale możę tego spróbuj: https://allegro.pl/oferta/klucz-super-b-do-regul-klockow-h-ca-tarcz-br10-9294518547?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria_sport_bicycles&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIsAHJkxmxWJEYlr2YCSmGzXSUqSysd6snFa-bRPbEL9kRqcNMdKkiHCjUpL50aAvHFEALw_wcB Wkładasz, zaciskasz hebla w opór, lekko zakręcasz raz jedną raz drugą śrubę zacisku.
  13. mattszach

    Czy można jeździć szosówką po ulicy gdy jest ścieżka rowerowa?

    Nawet zaryzykuję, że 51% "winy" leży po stronie rowerzystów, a wynika to z tego, że kierowca samochodu ma prawo jazdy i musi znać przepisy, a przynajmniej jest do tego zobowiązany. Rowerzyści muszą je znać tylko teoretycznie, jeśli usłyszy gdzieś, że ma pierwszeństwo na drodze rowerowej, to już kaplica, bo przecież ma je wszędzie i zawsze. Niestety tak dzisiaj wygląda rowerzysta w oczach większości społeczeństwa. Temat rzeka, więc ciężko prześwietlić każdy aspekt. Jako kierowca samochodu mam problem z treningami peletonów po kilkunastu lub więcej kolarzy, mimo iż sam szosuję prawie codziennie. Ich obecność na drodze utrudnia ruch wszystkim, od pieszych, przez innych rowerzystów na samochodach kończąc. Zdaję sobie sprawę, że przecież muszą trenować więc moje "ale" jest egoistyczne, jednak jechać za nimi przez parę km, bo technicznie nie da się wyprzedzić to katorga. Poza peletonami nawet grupki kilku kolarzy nie sprawiają problemu na drodze (także jeśli kultura jazdy nie jest wysoka). Pomijając wszelkie za i przeciw i po czyjej stronie jest większa racja, uważam że w 85% to buble prawne tworzą niepotrzebne spory, a nie faktyczne zachowania na drodze.
  14. Accent_Szaj

    Pomóżcie mi z nazwą tego.

    Jak to się nie da wstawić zdjęcia? Szczerze wątpię, aby ktoś wiedział o co chodzi
  15. Accent_Szaj

    Problem z siodełkiem podczas jazdy w dolnej pozycji.

    Spróbuj, tym bardziej że nic Cię to nie kosztuje
  16. Nie ma opcji, napędy 2 na mogą mieć maks 45 koronkę największą bo większe koronki jak 50 będą mocno upośledzić pracę przerzutki lub nawet nie będą w stanie zmienić biegu. Jak chcesz 2na11 to kaseta 11-42 lub 10-42. Możesz zaryzykować i kupić przerzutkę 12 shimano i dać do kasety 11 rzędowej o pojemności 11-46, ona ma maks 45 koronkę przy napędzie 2 na.
  17. Kruk

    Krzywy wózek przerzutki/krzywy hak

    Jeśli pokrzywiłeś przerzutkę to ją wymień, jest tania. Jeśli chcesz to wymień i wolnobieg i łańcuch ale możesz tylko samą przerzutkę plus pewnie hak, lub jego prostowanie.
  18. Kryspinooo

    Pomóżcie mi z nazwą tego.

    Siema, Mam problem, gdyż założyłem nowy amorek i mam problem z zamotowaniem przedniego hamulca i potrzebuje takiej "przejściówki" gwita na prawo. Jak ona się nazywa, a jeśli możecie podajcie link. Z góry dzięki CHCIAŁEM WSTAWIĆ ZDJĘCIE LECZ SIĘ NIE DA SORKI. MAM NADZIEJĘ ŻE WIECIE O CO MI CHODZI
  19. Tak jest TR. A że Ikony są papierowe to Szaj nie raz mówił. Nie mniej u mnie tak samo było, nie chciało złapać. Dałem 2 warstwę taśmy, i porządny strzał z airtanka i weszło ślicznie
  20. Inne ułożenie kołnierzy, szersze, zamykam.
  21. Kruk

    RockShox XC32 - dołożenie manetki

    Nie jest to dział od tego, jeśli chcesz kupić taki tłumik to jest na forum Giełda i dział Kupię. Rada taka, sprawdź w manualu jaki model tłumika Ci pasuje do amora i szukaj po numerze. https://allegro.pl/oferta/rock-shox-sektor-silver-xc32-tlumik-kompresji-8863902594
  22. jhartman

    Puchniecie jak układać spodenki

    Ja też zacząłbym od sprawdzenia wkładk, ustawnia siodła (szczególnie kąta - może masz za wysoko zadarte) i rodzaju sidodełka (faktycznie, wycięcie mocno pomaga). Ale ułożenie "sprzętu" też jest ważne - ja jeżdżę głównie w dolnym chwycie, dosyć mocno pochylony. A wtedy pierwszą rzeczą po ruszeniu jest przesuniecie wszystkiego do przodu/góry, tak, żeby na tym nie siedzieć [emoji4] Czasami ludzie się przyglądają, czemu facet grzebię sobie w spodniach. Nie miałem takich objawów jak Ty, ale przypomniałem sobie, że w spodniach z Deca muszę bardziej staranniej popracować nad ułożeniem bo jak nie to może łatwo skończyć się otarciami. Natomiast w lepszych spodenkach wszystko układa się trochę łatwiej. Więc faktycznie, trop spodenek i wkładki jest wart rozważenia jako pierwszy. Pozdrawiam
  23. AHABI ONE

    Puchniecie jak układać spodenki

    Mało konkretów o wadze i wzroście .Jak ustawiono siodełko, pozycja ,przekrok, kąt i jaki rozmiar siodła (model + zdjęcie roweru) ... Może i doradzimy, tylko brak konkretów.
  24. kkoyot

    Opony MTB +/- 2.2

    Cross king to po prostu nowa nazwa z Kinga a co do race kinga + cross kinga, lepiej race na tył a cross na przód, jedna ze szkół mówi, że agresywniejszy bieżnik (w tym zestawieniu cross) daje się na przód
  25. tomgl

    RockShox XC32 - dołożenie manetki

    Dzięki za odpowiedź. A czy przypadkiem ktoś chciałby sprzedać?
  26. Chrismel

    Czy można jeździć szosówką po ulicy gdy jest ścieżka rowerowa?

    Chciałbym napisać że wina leży po obu stronach ale z moich doświadczeń "warszawskich" to rowerzyści bardziej rozrabiają. Nagminna jazda po chodniku a potem przejeżdżenie przez pasy, jazda bez oświetlenia, w poprzek jezdni (bo przecież skoro jadę rowerem to przepisy mnie nie obowiązują), nie przepuszczanie pieszych na przejściach przez ścieżkę rowerową (nie wcisnę hamulca bo mi średnia spadnie ?) itd. Potem ten pieszy wsiada w samochód i się "odgryza". Z kolei trąbienie na rowerzystę bo nie jedzie po ścieżce to nie tylko brak kultury ale i wyobraźni. Mógł tej ścieżki nie zauważyć bo często zaczynają się nieoczekiwanie a przecież znaku informacyjnego na drodze nie ma. Może być fatalnej jakości i wjazd szosą na nią nie jest dobrym pomysłem. Żadną ustawą tego się nie załatwi. Ja się staram nie denerwować i zamiast trąbić uśmiechnąć się i przepuścić. Ale wiem że czasami ciężko. I na koniec dodam jedno. Mi podczas jazdy autem prawidłowo jadący rowerzysta po jezdni, nawet jak obok jest ścieżka, w ogóle nie przeszkadza. Dla mnie korzystanie ze ścieżki powinno być nie obowiązkowe. Chyba że na jezdni jest oddzielny znak nakazujący zjazd na nią. Ale taka ścieżka powinna spełniać jakieś normy. Bo niektóre są takie że nie tylko szosą ale i MTB bym nie wjechał.
  27. M.C

    Klub miłośników rowerów gravelowych

    Trochę wygląda jak transformers Na początku jak kupiłem Topstone to @Fimala wspominał, że oczekiwał coś odważnego od Cannondale - no to proszę
  28. Gophfer

    Opony MTB +/- 2.2

    Jest też mountain king https://allegro.pl/oferta/opona-continental-mountain-king-iii-29x2-3-zwijana-8259886168?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się